رشد ۲۱ درصدی خودروسازان در یک ماهه نخست ۱۴۰۲/ افزایش تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل


کد خبر : ۲۱۹۳ | تاریخ انتشار : ۲۷-۰۱-۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

بر اساس آمارها تولید دو خودروساز بزرگ کشور در فروردین سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرقطعه، آمارها نشان می‌دهد که در فرودین ماه سال جاری و تا روز ۲۴‌ام این ماه میزان تولید دو خودروساز بزرگ کشور به حدود ۳۰هزار دستگاه رسیده است که این تعداد تولید نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ با ۲۱ درصد رشد همراه شده که باتوجه به اصلاح قیمت محصولات خودروسازان توسط شورای رقابت و با تزریق نقدینگی به زنجیره تامین، تحقق برنامه تولید هدفگذاری شده ۱.۷ میلیون دستگاه در سال جاری دور از ذهن نمی باشد.

لازم بذکر است با برنامه ریزی و توافقات صورت گرفته با دو خودروساز کشور و سایر خودروسازان بخش خصوصی، هدفگذاری تولید سال جاری، حداقل یک میلیون و هفتصد هزار دستگاه است که نسبت به سال ۱۴۰۱ با بیش از ۲۶درصد رشد همراه خواهد شد.

متوسط تولید روزانه ایران خودرو در فروردین سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴۰۰ دستگاه و سال جاری به بیش از ۲۱۰۰ دستگاه رسیده که با رشد ۵۰درصدی همراه بوده است.

به گزارش ایرنا، شرکت سایپا نیز در تولید کوییک ۱۱۷ درصد، شاهین ۶۵ درصد، ساینا ۶۵ درصد و وانت۱۵۱ هم ۵۰ درصد رشد را ثبت کرده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی