سایپا ۴۵ هزار دستگاه خودرو به روسیه می فرستد


کد خبر : ۲۲۲۶ | تاریخ انتشار : ۰۴-۰۲-۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

سایپا قرار است طی قرارداد سه ساله ۴۵‌هزار دستگاه خودرو به روسیه صادر کند و ایران خودرو هم در حال گذراندن مراحل صادرات است. خروج خودروسازان جهانی از روسیه فرصت مناسبی را برای ورود خودروسازان ایران و چین به این کشور فراهم کرده است.

به گزارش خبرقطعه به نقل از راشا تودی، بر اساس این گزارش، قرار است خودروسازی سایپای ایران عرضه محصولات خود را به این کشور از ماه ژوئن آغاز کند. بر اساس گزارش‌ها، سایپا قرار است طی سه سال آینده ۴۵‌هزار خودرو به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار به روسیه تحویل دهد. دیگر خودروساز ایران یعنی «ایران‌خودرو» هم در حال حاضر در حال گذراندن مراحل خود برای صادرات به روسیه است. روزنامه ایروستیا روز پنج‌شنبه اعلام کرد: نمایندگی‌های خودرو در سراسر روسیه کمبود موجودی خودرو با قیمت متوسط دارند. بر اساس این گزارش، نمایندگی‌های روسی فولکس واگن، کیا، اشکودا، سیتروئن، اوپل، رنو و هیوندای در حال حاضر بیش از ۳۰۰ خودرو را در وب‌سایت خود عرضه می‌کنند، اما به گفته کارشناسان این برای تامین نیاز مردم کافی نیست.

نایب‌رئیس اتحادیه ملی خودرو در روسیه گفته است: سازوکار واردات که توسط مسکو پس از خروج برندهای غربی از این کشور اجرا می‌شود، می‌تواند انبارهای روسیه را پر کرده و قیمت را متعادل کند؛ با این حال وی از هزینه لجستیک و ترخیص گمرک گلایه کرده و گفته این موضوع می‌تواند هزینه واردات را بالا ببرد. تنها خودروسازان ایرانی نیستند که در بازار روسیه حضور می‌یابند، بلکه خودروسازان چینی هم توسعه بزرگی را در بازار روسیه آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود در سال‌جاری به سهم ۶۰ درصدی از کل فروش در این کشور برسند. چین در سال گذشته بیش از ۱۶۰‌هزار خودرو به روسیه صادر و سهم خود را در این بازار دو برابر کرد.

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی