گردش قطعه سازان به سوی بازار لوازم یدکی


کد خبر : ۲۲۶۵ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۳-۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

قطعه سازان ترجیح می دهند سهم بازار لوازم یدکی را با توجه به وضعیت بد پرداختهای خودروسازی افزایش دهند.

اصغر کاظمی مدیرعامل شرکت بهسازان افرا پالایه با اعلام این مطلب گفت: متنی که در قرارداد ما قید می شود پرداخت و تسویه حساب بین ۹۰ تا ۱۲۰ روز توسط خودرو ساز است ولیکن در عمل بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ روز به درازا می انجامد. این بدقولی و خلف وعده های متعدد در حالی رخ می دهد که قیمت فروش ما هنوز مطابق با مهر ماه سال گذشته است و جلسات تعدیل قیمت هر بار به تعویق می افتند که خود باعث الزام تعدیل بر نرخ های جدید می شود. در سال گذشته ما ۷۰ درصد از تولیدات خود را به خودروساز اختصاص می دادیم و ۳۰ درصد باقی مانده را به افتر مارکت. اما امسال با توجه به نیاز مبرم به نقدینگی و بد قولی های مستمر و مداوم خودروسازان ترجیح دادیم تا  ۵۰ درصد را به خودروساز و ۵۰ درصد دیگر را هم به بازار روانه کنیم تا در بحث نقدینگی و مارکتینگ عملکرد یکسانی داشته باشیم.

 

وی دررابطه با اینکه قطعه سازان با توجه به کم شدن سود و سختی شرایط دیگر اشتیاقی برای تولید ندارند اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۰ می شد با تحمل سختی ها و مسامحه به تولید ادامه داد اما از آغاز ۱۴۰۱ واقعا امید ما به نا امیدی تبدیل شده و واقعا اگر امکان عرضه تمام محصولات خود را به بازار افترمارکت داشتیم یقینا این کار را انجام می دادیم.

 او همچنین عدم دریافت تسهیلات بانکی را به عنوان اصلی ترین دغدغه های امروزش بیان کرد و افزود:با توجه به بحران های اخیر بازار بسیاری از تولید کنندگان املاک شخصی خود را به فروش رسانده اند و در مقابل  زمین هایی با کاربری صنعتی را خریداری کردند که این موضوع باعث شده تا تسهیلات بانکی از آنها دریغ شود چرا که بانک ها این نوع کاربری را به عنوان وثیقه نمی پذیرند که این خود مشکل بزرگی برای قطعه ساز محسوب می شود.

کاظمی در رابطه با وعده ساخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه توسط دو خودرو ساز گفت: با توجه به میزان سفارشی که در دوماهه اول امسال از مگا موتور دریافت کردیم می توانیم بگوییم که میزان سفارشات ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته که این با وعده خودروسازان در تضاد است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی