حذف قطعه سازان کلید خورده است


کد خبر : ۲۲۷۲ | تاریخ انتشار : ۰۳-۰۳-۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

با توجه به نظام مالی و اقتصادی حاکم بر زنجیره خودروسازی در کشور احتمالا فاصله تکنولوژیکی ما با دنیا به حدی می رسد که دیگر قابل جبران نخواهد بود.

رضا قاسمی مدیر عامل شرکت ایرانیان سیم کار(IRANIAN CIM CAR) در گفت وگو با “خبر قطعه” گفت: ما برای خرید مواد اولیه باید حداقل ۲۰ الی ۵۰ درصد  از کل پیش فاکتور را به تولید کنندگان که بیشتر هم خصولتی هستند پرداخت نماییم. سپس تولید کننده مواد اولیه را پس از ۲ الی ۳ ماه تولید و فاکتور جدید را به نرخ روز صادر و برای ما ارسال می کند. پس از پرداخت و تسویه حساب محموله به شرکت ما حمل و طی یک فرآیند حداقل یک ماهه به قطعه تبدیل می شود و نزد کارفرما ارسال می گردد تا پس از تایید،کنترل و گذشت ۱۲۰ روز و با پیگیری های مکرر بخشی از آن هزینه ها به حساب ما واریز شود.

وی اظهار کرد اصلی ترین معضلات صنعت خودرو کشور را استفاده از مدیران بی تجربه، ناشایست و سفارش شده از سوی مقامات بالا ، قیمت گذاری دستوری و دولتی بودن خودرو سازان دانست و تا زمانی که خودرو سازی به شکل کامل خصوصی نشود این عوامل همانند چرخه ای معیوب باعث ناکارآمدی در سازمان ها  و افزایش حس نا امیدی در تولیدکنندگان است.

قاسمی در رابطه با واردات خودرو گفت : من به عنوان یک قطعه ساز با واردات خودرو کاملا موافق هستم به این علت که  باعث آشنایی ما با تکنولوژی ها روز دنیا می شود، در ۱۰ سال آینده درصد زیادی از خودرو ها از خودرو های احتراق داخلی  به خودرو های برقی تغییر می کنند ولی ما در ایران همچنان درگیر تکنولوژی های قدیمی هستیم.

وی در مورد تغییر حوزه صنعت خود از قطعه سازی خودرو به لوازم خانگی اظهار داشت: به دلیل وجود بازار آزاد در صنف لوازم خانگی منافع و آزادی عمل بیشتری برای تولیدکننده وجود دارد که موجب افزایش امید و میل به تولید می شود. چیزی که در صنعت خودرو اصلا وجود ندارد و موجب عدم پرداخت به موقع هزینه ها  به قطعه سازان می شود که خود موجب تعطیلی واحد های تولیدی بسیار شده و اگر تغییری در این سیاست رخ ندهد به احتمال بسیار زیاد ما در آینده ای نه چندان دور با حذف و کناره گیری قطعه سازان مواجه خواهیم شد.

قاسمی در رابطه با فرهنگ کار و تولید و اقدامات چند دهه اخیر در این حوزه بیان کرد: در کشور های در حال توسعه و مدرن در کنار شهرک های صنعتی برای پرورش نیروی فنی و مطابق با نیاز های شغلی کشور هنرستان ها و مراکز آموزشی مجهز و مناسب راه اندازی شده که تکنسین ها و کارگران پس از اتمام دوره تحصیل جذب کارخانه های همان شهرک های صنعتی می شوند اما متاسفانه جوانان ایرانی به دلیل عدم فرهنگ سازی مناسب و ناکارآمدی سیستم آموزش فنی در تببین اهمیت تکنسین ها و کارگران در حوزه اشتغال و گردش صنعت کشور به آسودگی به کارگری مشغول نمی شوند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی