- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

سایپا و ونزوئلا برای دور جدید همکاری‌های خودرویی به تفاهم رسیدند

در این نشست رامون بلاسکز وزیر حمل و نقل ونزوئلا، گفت: امروز در بازدیدی که از مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا داشتم چندین مدل خودرو جدید را مشاهده کردم که به زودی وارد خط تولید سایپا خواهند شد و محصولات مدرن و به روزی هستند از این رو امیدوارم به زودی بتوانیم با همکاری گروه خودروسازی سایپا کارخانه سایپا در ونزوئلا را دوباره احیا کنیم.

وی افزود: کارخانه ونیراتو که قبلا به صورت مشترک در ونزوئلا تاسیس و فعال بود هم اکنون عملکردی ندارد از این رو برای احیای این کارخانه از هر اقدام کمک کننده دریغ نخواهیم کرد.

وزیر حمل و نقل ونزوئلا گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تعداد ۱۰ هزار دستگاه خودرو برای کارخانه مشترک نیاز داریم که به زودی از سایپا خریداری خواهیم کرد و این خودرو‌ها به صورت CKD و CBU به ونزوئلا خواهد آمد و در آنجا مونتاژ و وارد بازار این کشور خواهد شد.

وزیر حمل و نقل ونزوئلا افزود: اگر این مهم انجام شود محصولات گروه سایپا می‌تواند از این طریق به سایر کشور‌های منطقه هم صادر شود و بر این اساس می‌توانیم به توسعه و شکوفایی کشور‌ها در راستای منافع دو کشور کمک کنیم.

وی تصریح کرد: این ارتباط باعث توسعه و شکوفایی صنعت خودروسازی ونزوئلا می‌شود که کمک بزرگی در راستای صنعتی شدن این کشور و در نهایت باعث تقویت هرچه بیشتر دوستی بین دو کشور خواهد خواهد شد.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل سایپا نیز در این نشست گفت: گروه خودروسازی سایپا در حوزه تولید محصولات جدید و مدرن برنامه‌های خوبی در دست انجام دارد و اقدامات خوبی انجام داده و به زودی محصولات جدیدی وارد بازار خواهد کرد.

وی افزود: صنعت خودروسازی یکی از صنایع مهم هر کشوری است که در ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی دارد و بر سایر صنایع مهم کشور تاثیرگذار است و سایپا این آمادگی را دارد که در خصوص همکاری با کشور ونزوئلا به صورت مشترک محصولات خود را تولید و روانه بازار آن کشور کند.