عرضه لوازم یدکی بدون شناسه ممنوع شد


کد خبر : ۱۶۳۵ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۶-۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران گفت:مشاهده هرگونه کالای مشمول طرح در سطح عرضه که فاقد شناسه باشد به منزله قاچاق تلقی می‌شود.

به گزارش خبرقطعه به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابراهیم درستی گفت:از این پس هر گونه لوازم یدکی خودرو بدون شناسه کالا در سطح خرده‌فروشی ممنوع و عرضه کالای بدون کد رهگیری حکم قاچاق و تقلبی را خواهد داشت.در واقع هدف از اجرایی شدن این طرح حذف کالای قاچاق و تقلبی از سطح جامعه است به طوری که تا کنون ۱۳۰ هزار شناسه کالا و ۲۳۰ میلیون کد رهگیری در حوزه قطعات یدکی خودرو صادر شده است.

به گفته او، در راستای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا،ارز و مصوبات هماهنگی با کالاهای قاچاق و تقلبی وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ واحدهای وارداتی، تولیدی، توزیعی ملزم به نصب شناسه کالا و رهگیری بر روی ۵۵ قلم کالا هستند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران  این را هم گفت: مشاهده هرگونه کالای مشمول طرح در سطح عرضه که فاقد شناسه باشد به منزله قاچاق تلقی می‌شود و توسط گشت‌های بازرسی با آن ها برخورد قانونی خواهد شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی