- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

روند کنونی پرداخت مطالبات قطعه سازان کوچک را نابود می کند

مهدی عیوض پور مدیرعامل شرکت قطعه سازی اردشیر در گفت و گو با پایگاه خبری خبر قطعه در رابطه با تیراژ تولید این شرکت در ماه های اخیر گفت: میزان تولیدات شرکت اردشیر در سال جاری و علی الخصوص در ماه های اخیر در حوزه قطعات خودرو کاهش چشمگیری داشته است و مطالبات معوقه (بیش از ۱۸۰ روزه ) و دریافتی حداکثر ۲۰ درصدی قطعات ارسالی ۲ ماه گذشته از تعطیلی قریب الوقوع بسیاری از شرکت های کوچک قطعه سازی خبر می دهد.

او ادامه داد: پس از سالها همکاری با صنعت خودرو به دلیل عدم وصول مطالبات و همچنین عدم صدور سفارش مناسب؛ جهت جلوگیری از تعطیلی و برای تامین هزینه جاری پرسنل ۵۰ نفره مجبور به فاصله گرفتن از صنعت خودرو شده ایم.

مدیرعامل شرکت اردشیر افزود: بسیار روشن است که شرکت های قطعه ساز کوچک ۵۰ نفره و کمتر با روند دریافت مطالبات کنونی طی ماه جاری و آینده تعطیل خواهند شد.

عیوض پور با اشاره به اینکه با تماس های مکرر تلفنی و البته بدون پاسخ با مدیران مربوطه و حضور در دفاتر مدیران تصمیم ساز نیزروند مثبتی در در پرداخت ها انجام نمی شود گفت: قیمت قطعات بدون در نظر گرفتن کاهش سفارشات (که معادل افزایش سربار گاها تا ۵۰ درصد قیمت قطعه است) بدون در نظر گرفتن هزینه های مالی ۲۱۰ روزه (که معادل ۳۰ درصد افزایش قیمت قطعات است) محاسبه می شود.