با ورود چین به کشور فاتحه قطعه سازان داخلی خوانده است


کد خبر : ۱۷۲۰ | تاریخ انتشار : ۲۲-۰۶-۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو هیات مدیره شرکت سیف صنعت می گوید: در صورت ورود شرکت های خارجی خصوصا چین به داخل کشور فاتحه شرکت های قطعه سازی داخلی خوانده است.

مهرداد آلان مدیرعامل وعضو هیات مدیره شرکت سیف صنعت در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه در خصوص اخبار منتشر شده از فروش شرکت پارس خودرو وایران خودروی خراسان گفت: از آنجایی که این شرکت ها به نوعی ورشکسته هستند پس طبیعتا حقی برای فروش ندارند. ضمن اینکه انبارهای این شرکت ها باید تحت نظارت دولت به فروش برسد. این درحالی است که هم اکنون این موضوع کتمان می شود ومتاسفانه اموال عمومی به فروش می رسد.

بنابر عقیده عضو هیات مدیره شرکت سیف صنعت در صورت ورود شرکت های خارجی خصوصا چین به داخل کشور ( با خرید دو شرکت مذکور) فاتحه شرکت های قطعه سازی داخلی خوانده است.چرا که این شرکت ها علاوه بر تجهیزات کامل از منبع مالی قابل توجهی هم برخوردار هستند.

مهرداد آلان در ادامه از اقدامات انجام شده برای جنرال موتورز (تقسیم به دو شرکت قدیم و جدید) و الگوبرداری از این راه حل برای نجات و رهایی از شرایط کنونی سخن گفت.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

لزوم تسریع پرداخت تسهیلات ۴۰ همتی به قطعه سازان از سوی بانک‌ها
شکایت از ایران خودرو نصف شد
هشدار قطعه‌سازان: اگر ۲۰ همت سایپا تا ۲۰ آذر نرسد، بحران این شرکت عمیق‌تر می‌شود
درخواست قطعه‌سازان از سایپا: مطالبات ۶۰ روزه را پرداخت کنید
خبری از تسهیلات ۴۰ همتی به خودروسازان نیست؟
هفته آینده؛ تخصیص ۲۰ همت به خودروسازان برای پرداخت بدهی به قطعه‌سازان
نبض کند خودروسازان؛ نیم میلیون خودرو در ۸ ماه تولید شد
فشار بی‌سابقه بر قطعه‌سازان؛ هشدار درباره سقوط زنجیره تأمین خودرو
تسهیلات ۴۰همتی به بن‌بست خورد؟
به جای تصمیم گیری برای خودروسازان؛ مشکل دارو و زیر میزی پزشکان را حل کنید!
۹ سد مقابل تولید؛ صنعت زیر سایه نوسانات ارزی و تنگنای مالی
رشد ایران‌خودرو در سال رکودی صنعت؛ چرا دو خودروساز دیگر عقب ماندند؟
تخصیص ارز به صنعت خودرو و قطعه در الویت قرار بگیرد
تعهدات معوق «ایران خودرو» نزدیک به صفر شد؛ تاخیر نداریم!
گره‌ای که با ۳۱ سامانه باز نشد؛ گلایه فعالان اقتصادی از پیچیده‌تر شدن تجارت
حلقه گمشده مبارزه با آلودگی هوا؛ اسقاط انبوه موتورسیکلت و خودروهای فرسوده
خصوصی‌سازی ایران‌خودرو؛ آغاز یک تغییر واقعی در مدیریت صنعت خودرو
فشار ارزی بر صنعت قطعه‌سازی؛ «بهینه‌سازی سازوکار تخصیص ارز» و اصلاح روند «تخصیص درصدی»
برگزاری کارگاه تخصصی مالی و مالیاتی/ تمرکز کارگاه بر چالش‌های واقعی صنعت قطعه‌سازی
چرا برای خرید خودروی ۵۰۰ میلیونی باید معطل سامانه‌ها شد؟
تناقض در سیاست‌گذاری، صنعت خودرو را در بن‌بست نگه داشته است
عصر جدیدی در صنعت خودرو؛ از شکستن قیمت‌گذاری دستوری تا تزریق ۴۰ همت نجات‌بخش به زنجیره تأمین