قیمت خودروها در بازار امروز/ گرانی درراه است؟


کد خبر : ۱۷۳۸ | تاریخ انتشار : ۲۹-۰۶-۱۴۰۱ - ۹:۴۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

بازار خودرو تنها متاثر از دلار و نوسانات قیمتی آن است. به نظر نمی‌رسد که مذاکرات تا پایان سال به نتیجه برسد، چشم‌اندازی برای کاهش قیمت دلار و به تبع آن، قیمت خودرو وجود ندارد. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها در اواخر پاییز یا اوایل زمستان با ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش همراه باشد

به گزارش خبرقطعه، قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز با قیمت ۴۰۴ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷ اتومات اکنون در قیمت ۵۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای پرطرفدار

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس هم‌اکنون در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت دارد.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و اکنون در قیمت ۳۰۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۰ میلیون تومان پیش رفت.

تارا اتوماتیک هم امروز دو میلیون تومان افزایش قیمت داشت و  هم‌اکنون در قیمت ۵۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

مرتضی مصطفوی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر بازار خودرو تنها متاثر از دلار و نوسانات قیمتی آن است. قیمت دلار نیز کاملا متاثر از مذاکرات برجام است. از آنجایی که سیگنال‌های ارسال شده از طرف مذاکرات، مثبت نیست و به نظر نمی‌رسد که مذاکرات تا پایان سال به نتیجه برسد، چشم‌اندازی برای کاهش قیمت دلار و به تبع آن، قیمت خودرو وجود ندارد. در نتیجه، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها در اواخر پاییز یا اوایل زمستان با ۱۰ الی ۲۰ درصد افزایش همراه باشد.

چندی پیش نیز، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار خودروی کشور همچنان در وضعیت رکود به سر می‌برد. در حال حاضر می‌توان گفت که وضعیت بازار نسبت به یک ماه گذشته تغییری نکرده است. خودروهایی که در این یک ماه با کاهش جزئی همراه بودند، مجدد با جهش قیمت همراه شدند. سطح معاملات تقریبا به صفر رسیده و هیچ خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد. هنوز خبری از ورود خودروهای خارجی منتشر نشده است و مردم در خریدهای خود دست نگه داشته اند. درنتیجه، به نظر می‌رسد در روزهای آینده نیز همین روند ادامه داشته باشد.

او در رابطه با تاثیر واردات بر قیمت خودروهای موجود در بازار گفت: به دلیل اینکه هنوز مشخص نیست که خودروهای وارداتی با چه قیمتی قرار است در بازار عرضه شوند، نمی‌توان گفت که کدام خودروها با آزادسازی واردات ارزان می‌شود. باید منتظر جزئیات دقیق واردات بمانیم تا بتوانیم تاثیر آن را بر قیمت خودروهای موجود در بازار خودرو کشور را بررسی کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند
افتتاح ۳خط تولید موتورهای الکتریکی با حضور استاندار و معاون پارلمانی رییس جمهور در ملارد
واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها راه نجات صنعت خودرو
خودرو هم مثل مواد اولیه باید در بورس معامله شود
امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد