چوب خلف وعده خودروسازان لای چرخ تولید صنعت قطعه سازی


کد خبر : ۱۹۰۶ | تاریخ انتشار : ۱۸-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

به گفته مدیرعامل شرکت سحرقطعه عدم بروزآوری قیمت و اعمال نشدن وتعدیل قراردادها ، سبب شده تا حرکت چرخ تولیدسنگین تر از گذشته انجام شود، خصوصا در سه ماهه اخیر که سختی و زیان قابل توجهی را متحمل شده ایم.

مجید نادری مدیرعامل شرکت سحر قطعه امین درگفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه دررابطه با افزایش نرخ ارز در کشور و تبعات آن گفت:  اقتصاد ما به شدت تابع نرخ ارز است و روند افزایشی آن بهای قطعات استاندارد و خدمات مؤثر بر تولید را در مواردی حتی تا ۱۰۰% افزایش داده است .

او در ادامه این گفت وگو درخصوص تعدیل قراردادها با خودروسازان اعلام کرد: این که خودرو ساز افزایش چشمگیر هزینه های حقوق و دستمزد ، رشد فزآینده بهای مواد اولیه و قطعات استاندارد و نیز افزایش هزینه خدمات که منجر به بالارفتن سربارهای تولید می شود را نادیده گرفته و هنوز نسبت به بروزآوری قیمت و اعمال تعدیل اقدام نکرده است ، سبب شده تا حرکت چرخ تولیدسنگین تر از گذشته انجام شود، خصوصا در سه ماهه اخیر که سختی و زیان قابل توجهی را متحمل شده ایم. چنانچه همین امروز تعدیل ها صورت گیرد ( حتی اگر به فرض محال فوراً پرداخت گردد ) شاهد کاهش بیش از ۵۰% ارزش نقدینگی نسبت به ابتدای سال هستیم .

مطابق اظهارات او اصلاح روند پرداخت اهمیت بسیاری دارد، چنانچه خودروساز به تعهدات خود عمل نماید ما قطعه سازان می توانیم با اعمال مدیریت بر جریان نقدینگی راحت تر نفس بکشیم . ضمن اینکه ارتباط بیشتر سازندگان ، تبادل نظر ، هم فکری و اتحاد موجب یافتن راه حل های خوبی خواهد شد اما هنوز نقش پررنگی را از انجمن در این زمینه  احساس نمی کنیم . علاوه بر موارد گفته شده تشکیل کمیته های کاری در زمینه های تخصصی مختلف راه گشا است .

دیدگاه شما

آخرین اخبار

لزوم تسریع پرداخت تسهیلات ۴۰ همتی به قطعه سازان از سوی بانک‌ها
شکایت از ایران خودرو نصف شد
هشدار قطعه‌سازان: اگر ۲۰ همت سایپا تا ۲۰ آذر نرسد، بحران این شرکت عمیق‌تر می‌شود
درخواست قطعه‌سازان از سایپا: مطالبات ۶۰ روزه را پرداخت کنید
خبری از تسهیلات ۴۰ همتی به خودروسازان نیست؟
هفته آینده؛ تخصیص ۲۰ همت به خودروسازان برای پرداخت بدهی به قطعه‌سازان
نبض کند خودروسازان؛ نیم میلیون خودرو در ۸ ماه تولید شد
فشار بی‌سابقه بر قطعه‌سازان؛ هشدار درباره سقوط زنجیره تأمین خودرو
تسهیلات ۴۰همتی به بن‌بست خورد؟
به جای تصمیم گیری برای خودروسازان؛ مشکل دارو و زیر میزی پزشکان را حل کنید!
۹ سد مقابل تولید؛ صنعت زیر سایه نوسانات ارزی و تنگنای مالی
رشد ایران‌خودرو در سال رکودی صنعت؛ چرا دو خودروساز دیگر عقب ماندند؟
تخصیص ارز به صنعت خودرو و قطعه در الویت قرار بگیرد
تعهدات معوق «ایران خودرو» نزدیک به صفر شد؛ تاخیر نداریم!
گره‌ای که با ۳۱ سامانه باز نشد؛ گلایه فعالان اقتصادی از پیچیده‌تر شدن تجارت
حلقه گمشده مبارزه با آلودگی هوا؛ اسقاط انبوه موتورسیکلت و خودروهای فرسوده
خصوصی‌سازی ایران‌خودرو؛ آغاز یک تغییر واقعی در مدیریت صنعت خودرو
فشار ارزی بر صنعت قطعه‌سازی؛ «بهینه‌سازی سازوکار تخصیص ارز» و اصلاح روند «تخصیص درصدی»
برگزاری کارگاه تخصصی مالی و مالیاتی/ تمرکز کارگاه بر چالش‌های واقعی صنعت قطعه‌سازی
چرا برای خرید خودروی ۵۰۰ میلیونی باید معطل سامانه‌ها شد؟
تناقض در سیاست‌گذاری، صنعت خودرو را در بن‌بست نگه داشته است
عصر جدیدی در صنعت خودرو؛ از شکستن قیمت‌گذاری دستوری تا تزریق ۴۰ همت نجات‌بخش به زنجیره تأمین