مطالبات قطعه‌سازان از خودروساز‌ان ۵۰هزار میلیارد تومان‌ شد


کد خبر : ۱۹۵۵ | تاریخ انتشار : ۰۱-۱۱-۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس یکی از راه‌هایی است که خودروساز می‌تواند خودرو را با قیمت مناسب عرضه کند تا متضرر نشود، گفت: مطالبات قطعه‌سازان از خودروساز‌ان ۵۰هزار میلیارد تومان‌ شد.

به گزارش خبرقطعه، محمدرضا نجفی‌منش، با بیان اینکه وضعیت نقدینگی خودروسازان خوب نیست، اظهار کرد: قرارداد بین قطعه‌سازان و خودروسازان باید به‌روز شود؛ اما با وجود اینکه به اواخر سال نزدیک شده‌ایم هنوز این قراردادها به‌روزرسانی نشده و این مساله موجب مشکلاتی مالی برای قطعه‌سازان شده است.

وی با بیان اینکه مواد اولیه فولاد و انواع قیمت مواد اولیه تولید قطعه‌سازی افزایش یافته است، افزود: این درحالی است که هنوز خودروسازان هزینه قطعات را با قیمت‌های قبلی می‌پردازند؛ در‌حالی‌که لازم است هر چه زودتر قراردادها تعدیل شود تا بخشی از مشکلات مالی قطعه‌سازان رفع شود.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور با بیان اینکه با توجه به تورم، قیمت مواد اولیه به صورت هفتگی و روزانه افزایش می‌یابد، گفت: در این شرایط لازم است قراردادهای بین قطعه‌سازان و خودروسازان شناور شود تا با تعدیل قراردادها، مشکلی برای تولیدات قطعه‌سازان ایجاد نشود.

نجفی‌منش اظهار کرد: بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان به حدود ۵۰هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس یکی از راه‌هایی است که خودروساز می‌تواند خودرو را با قیمت مناسب عرضه کند تا متضرر نشود، گفت: خودروساز با عرضه خودرو در بورس کالا خودروساز می‌تواند نقدینگی مورد‌نیاز خود را تامین کند و بر این اساس راحت‌تر مطالبات قطعه‌سازان را پرداخت کند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

لزوم تسریع پرداخت تسهیلات ۴۰ همتی به قطعه سازان از سوی بانک‌ها
شکایت از ایران خودرو نصف شد
هشدار قطعه‌سازان: اگر ۲۰ همت سایپا تا ۲۰ آذر نرسد، بحران این شرکت عمیق‌تر می‌شود
درخواست قطعه‌سازان از سایپا: مطالبات ۶۰ روزه را پرداخت کنید
خبری از تسهیلات ۴۰ همتی به خودروسازان نیست؟
هفته آینده؛ تخصیص ۲۰ همت به خودروسازان برای پرداخت بدهی به قطعه‌سازان
نبض کند خودروسازان؛ نیم میلیون خودرو در ۸ ماه تولید شد
فشار بی‌سابقه بر قطعه‌سازان؛ هشدار درباره سقوط زنجیره تأمین خودرو
تسهیلات ۴۰همتی به بن‌بست خورد؟
به جای تصمیم گیری برای خودروسازان؛ مشکل دارو و زیر میزی پزشکان را حل کنید!
۹ سد مقابل تولید؛ صنعت زیر سایه نوسانات ارزی و تنگنای مالی
رشد ایران‌خودرو در سال رکودی صنعت؛ چرا دو خودروساز دیگر عقب ماندند؟
تخصیص ارز به صنعت خودرو و قطعه در الویت قرار بگیرد
تعهدات معوق «ایران خودرو» نزدیک به صفر شد؛ تاخیر نداریم!
گره‌ای که با ۳۱ سامانه باز نشد؛ گلایه فعالان اقتصادی از پیچیده‌تر شدن تجارت
حلقه گمشده مبارزه با آلودگی هوا؛ اسقاط انبوه موتورسیکلت و خودروهای فرسوده
خصوصی‌سازی ایران‌خودرو؛ آغاز یک تغییر واقعی در مدیریت صنعت خودرو
فشار ارزی بر صنعت قطعه‌سازی؛ «بهینه‌سازی سازوکار تخصیص ارز» و اصلاح روند «تخصیص درصدی»
برگزاری کارگاه تخصصی مالی و مالیاتی/ تمرکز کارگاه بر چالش‌های واقعی صنعت قطعه‌سازی
چرا برای خرید خودروی ۵۰۰ میلیونی باید معطل سامانه‌ها شد؟
تناقض در سیاست‌گذاری، صنعت خودرو را در بن‌بست نگه داشته است
عصر جدیدی در صنعت خودرو؛ از شکستن قیمت‌گذاری دستوری تا تزریق ۴۰ همت نجات‌بخش به زنجیره تأمین