خودروساز با وجود بهبود اوضاع از عمل به تعهداتش طفره می رود


کد خبر : ۲۱۰۳ | تاریخ انتشار : ۰۸-۱۲-۱۴۰۱ - ۹:۴۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت سازه پردازان با گلایه از فقدان یک مدیریت کلان برای ساماندهی خودروسازان می گوید: خودروسازان هربار به بهانه های مختلف از عمل به تعهدات خود طفره می روند و این درحالیست که با عرضه خودروهایشان در بورس شرایط بهتری را تجربه کرده و اوضاعشان بهبود یافته است.

بهمن شهریاری مدیرعامل شرکت سازه پردازان دررابطه با نرخ ارز در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه گفت: افزایش نرخ ارز از ۲ جهت تاثیر گذار است. موضوع اول قطعه سازانی هستند که مجبور به تهیه قطعات نیمه ساخته بوده و باید مواد اولیه را مستقیما از منابع خارج از کشور تامین کنند و موضوع بعدی قطعه سازانی هستند که از منابع داخلی بهره می برند. چراکه قیمت مواد اولیه داخلی همچون مس، فولاد ، آلومینیوم و… هم به تبعیت از بازار ارز افزایش قیمت داشته است . البته با در نظر گرفتن این نکته که تمامی این موارد در افزایش هزینه های سربار و… شرکت های قطعه سازی به ترتیبی که عنوان شد؛ اثر منفی می گذارد.

او با گلایه از فقدان یک مدیریت کلان برای ساماندهی خودروسازان می گوید: خودروسازان هربار به بهانه های مختلف از عمل به تعهدات خود طفره می روند و این درحالیست که با عرضه خودروهایشان در بورس شرایط بهتری را تجربه کرده و اوضاعشان بهبود یافته است.

به گفته او طی سال جاری  افزایش هزینه ها منجر به بالا رفتن قیمت تمام شده کالا شده و مطالبات دریافتی ما هم از خودروسازان چندان تعریفی ندارد. در صورتی که این روند به همین صورت ادامه یابد دیگر توان تولید نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت سازه پردازان با اشاره به اینکه برخی از شرکت ها برای جبران بحران های مالی ناچار به دریافت تسهیلات گران قیمت شده و سود حاصل از فروش را (که تصور می کردند) بابت دریافت این تسهیلات از دست داده اند، می گوید: با تعدیل قراردادها بازهم ارزش سرمایه قطعه سازان بیش از ۵۰درصد از بین می رود.

بنابر اظهارات شهریاری؛ تمامی این موارد ظلم به قطعه ساز است. چراکه با ادامه دار بودن آن رانتی به نفع خودروساز شکل می گیرد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

لزوم تسریع پرداخت تسهیلات ۴۰ همتی به قطعه سازان از سوی بانک‌ها
شکایت از ایران خودرو نصف شد
هشدار قطعه‌سازان: اگر ۲۰ همت سایپا تا ۲۰ آذر نرسد، بحران این شرکت عمیق‌تر می‌شود
درخواست قطعه‌سازان از سایپا: مطالبات ۶۰ روزه را پرداخت کنید
خبری از تسهیلات ۴۰ همتی به خودروسازان نیست؟
هفته آینده؛ تخصیص ۲۰ همت به خودروسازان برای پرداخت بدهی به قطعه‌سازان
نبض کند خودروسازان؛ نیم میلیون خودرو در ۸ ماه تولید شد
فشار بی‌سابقه بر قطعه‌سازان؛ هشدار درباره سقوط زنجیره تأمین خودرو
تسهیلات ۴۰همتی به بن‌بست خورد؟
به جای تصمیم گیری برای خودروسازان؛ مشکل دارو و زیر میزی پزشکان را حل کنید!
۹ سد مقابل تولید؛ صنعت زیر سایه نوسانات ارزی و تنگنای مالی
رشد ایران‌خودرو در سال رکودی صنعت؛ چرا دو خودروساز دیگر عقب ماندند؟
تخصیص ارز به صنعت خودرو و قطعه در الویت قرار بگیرد
تعهدات معوق «ایران خودرو» نزدیک به صفر شد؛ تاخیر نداریم!
گره‌ای که با ۳۱ سامانه باز نشد؛ گلایه فعالان اقتصادی از پیچیده‌تر شدن تجارت
حلقه گمشده مبارزه با آلودگی هوا؛ اسقاط انبوه موتورسیکلت و خودروهای فرسوده
خصوصی‌سازی ایران‌خودرو؛ آغاز یک تغییر واقعی در مدیریت صنعت خودرو
فشار ارزی بر صنعت قطعه‌سازی؛ «بهینه‌سازی سازوکار تخصیص ارز» و اصلاح روند «تخصیص درصدی»
برگزاری کارگاه تخصصی مالی و مالیاتی/ تمرکز کارگاه بر چالش‌های واقعی صنعت قطعه‌سازی
چرا برای خرید خودروی ۵۰۰ میلیونی باید معطل سامانه‌ها شد؟
تناقض در سیاست‌گذاری، صنعت خودرو را در بن‌بست نگه داشته است
عصر جدیدی در صنعت خودرو؛ از شکستن قیمت‌گذاری دستوری تا تزریق ۴۰ همت نجات‌بخش به زنجیره تأمین