- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

تامین منابع مالی؛ مسیر اصلی امسال ایران خودرو در تحقق هدف تولید

به گزارش خبرقطعه [1] به نقل از ایران خودرو، علیمردان عظیمی در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه همکاری ایران خودرو، ساپکو و بانک تجارت به ارزش ۲۰۰ میلیون یورو، خودروسازی را صنعتی پیش ران در کشور توصیف کرد و با اشاره به اهمیت و تاثیر آن در شاخص‌های کلان اقتصاد کشور، گفت: در شرایط تحریم‌های بین المللی این صنعت در مقایسه با سایر صنایع و بخش‌ها شرایط بهتری داشته و توانسته با وجود تنگنا‌های فراوان به تولید ادامه دهد.

عظیمی تولید بدون اتکا به منابع خارجی، توسعه محصولات و ایجاد اشتغال پایدار را از جمله مزایای صنعت خودرو کشور برشمرد و گفت: حمایت‌هایی که بانک‌ها از ایران خودرو در زمینه تامین نقدینگی به عمل می‌آورند در مسیر تولید و اشتغال به کار گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های توسعه‌ای متعددی به ویژه در کاهش مصرف سوخت خودرو‌ها و جلوگیری از هدررفت منابع انرژی و کاهش آلاینده‌ها در دست اجراست که تامین نقدینگی می‌تواند به تحقق هر چه زودتر آن کمک کند.

تفاهم نامه سه جانبه میان ایران خودرو، ساپکو و بانک تجارت به منظور انجام حواله‌های ارزی و تامین مواد اولیه وارداتی قطعه سازانی که قطعات مورد نیاز ایران خودرو را تامین می‌کنند به امضا رسید.