- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

خودروسازان پول قطعه ساز را به موقع پرداخت نمی‌کنند

محمدرضا نجفی منش در حاشیه نشست انجمن قطعه سازان خودرو گفته: به علت قیمت گذاری دستوری در صنعت خودروسازی، خودروسازان با مشکلات مالی متعدد دست به گریبان هستند و همین باعث می‌شود که نتوانند پول قطعه سازان را به موقع و با ارزش واقعی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار پلیس راهور، تعداد خودروهای در حال حرکت به ۲۸ میلیون دستگاه رسیده است و بر اساس آمار مراکز تعویض پلاک در سال گذشته ۷ میلیون معامله خودرو با قیمت آزاد انجام شده است، در چنین شرایطی همه مسئولان کشور بر قیمت یک میلیون خودروی تولید کارخانه تمرکز کرده اند و مدام در صنعت خودروسازی دخالت می‌کنند.

نجفی منش گفت: خوشبختانه با همه مشکلات موجود، میزان تولید قطعات در سال گذشته افزایش یافت بطوری که علاوه بر تحویل خودروهای ناقص، شاهد تولید کامل تمام خودروها بودیم و دیگر خودرویی بخاطر کمبود قطعه در پارکینگ خودروسازان باقی نمی‌ماند.

وی با اشاره به تلاش‌ها برای افزایش کیفیت قطعات افزود: کیفیت قطعه تا حد زیادی بستگی به سفارش خودروساز دارد، اگر خودروسازان قیمت قطعات درخواستی را اصلاح کنند، کیفیت قطعات هم افزایش می‌یابد، زیرا ما دانش و توان تولید قطعات با کیفیت را داریم و در طرح‌هایی مانند خودروی ال ۹۰ اثبات کردیم که می‌توانیم قطعات با کیفیت تولید کنیم.