- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

گردش قطعه سازان به سوی بازار لوازم یدکی

اصغر کاظمی مدیرعامل شرکت بهسازان افرا پالایه با اعلام این مطلب گفت: متنی که در قرارداد ما قید می شود پرداخت و تسویه حساب بین ۹۰ تا ۱۲۰ روز توسط خودرو ساز است ولیکن در عمل بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ روز به درازا می انجامد. این بدقولی و خلف وعده های متعدد در حالی رخ می دهد که قیمت فروش ما هنوز مطابق با مهر ماه سال گذشته است و جلسات تعدیل قیمت هر بار به تعویق می افتند که خود باعث الزام تعدیل بر نرخ های جدید می شود. در سال گذشته ما ۷۰ درصد از تولیدات خود را به خودروساز اختصاص می دادیم و ۳۰ درصد باقی مانده را به افتر مارکت. اما امسال با توجه به نیاز مبرم به نقدینگی و بد قولی های مستمر و مداوم خودروسازان ترجیح دادیم تا  ۵۰ درصد را به خودروساز و ۵۰ درصد دیگر را هم به بازار روانه کنیم تا در بحث نقدینگی و مارکتینگ عملکرد یکسانی داشته باشیم.

 

وی دررابطه با اینکه قطعه سازان با توجه به کم شدن سود و سختی شرایط دیگر اشتیاقی برای تولید ندارند اظهار داشت: تا سال ۱۴۰۰ می شد با تحمل سختی ها و مسامحه به تولید ادامه داد اما از آغاز ۱۴۰۱ واقعا امید ما به نا امیدی تبدیل شده و واقعا اگر امکان عرضه تمام محصولات خود را به بازار افترمارکت داشتیم یقینا این کار را انجام می دادیم.

 او همچنین عدم دریافت تسهیلات بانکی را به عنوان اصلی ترین دغدغه های امروزش بیان کرد و افزود:با توجه به بحران های اخیر بازار بسیاری از تولید کنندگان املاک شخصی خود را به فروش رسانده اند و در مقابل  زمین هایی با کاربری صنعتی را خریداری کردند که این موضوع باعث شده تا تسهیلات بانکی از آنها دریغ شود چرا که بانک ها این نوع کاربری را به عنوان وثیقه نمی پذیرند که این خود مشکل بزرگی برای قطعه ساز محسوب می شود.

کاظمی در رابطه با وعده ساخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه توسط دو خودرو ساز گفت: با توجه به میزان سفارشی که در دوماهه اول امسال از مگا موتور دریافت کردیم می توانیم بگوییم که میزان سفارشات ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش داشته که این با وعده خودروسازان در تضاد است.