گفتگو با معاونت مهندسی شرکت پژوهش صنعت مدرن/ امکان تولید انواع چراغ خودرو در ایران


کد خبر : ۲۵۱۶ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۶-۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت پژوهش صنعت مدرن بزرگترین تولیدکننده چراغ انواع خودرو و موتورسیکلت بوده و بیشترین سهم بازار را اکنون در اختیار دارد. طی بازدیدی که از کارخانه این شرکت در شهریار داشتیم، با بخش های مختلف خطوط تولید این شرکت و همچنین دستگاه ها و ظرفیت های موجود در آن آشنا شدیم.

شرکت پژوهش صنعت مدرن بزرگترین تولیدکننده چراغ انواع خودرو و موتورسیکلت بوده و بیشترین سهم بازار را اکنون در اختیار دارد. طی بازدیدی که از کارخانه این شرکت در شهریار داشتیم، با بخش های مختلف خطوط تولید این شرکت و همچنین دستگاه ها و ظرفیت های موجود در آن آشنا شدیم.

به گزارش خبر قطعه، این شرکت در خصوص تامین چراغ برخی از خودروها سورس دوم بوده و در خصوص چراغ برخی دیگر از خودروها مانند تارا و ری را تک سورس است. نکته جالب ظرفیت تولید بالا و همکاری این شرکت با خودروسازان در زمینه توسعه چراغ های خودرو بوده است. البته این شرکت همواره سعی کرده که یک گام جلوتر از سطح خودروسازی کشور قرار داشته باشد و به تازگی هم قراردادی را با کرمان موتور برای تولید چراغ جک J4 منعقد کرده است.

 

 

این شرکت در آینده هم قصد تولید چراغ دیگر خودروهای وارداتی را در کشور دارد. البته چراغ تنها محصول تولیدی این شرکت نیست و پژوهش صنعت مدرن محصولات دیگری اعم از گرمکن صندلی خودرو، ضد یخ و … را هم تولید می کند.

در طی بازدیدی که از این کارخانه داشتیم، فرصتی پیش آمد تا با معاونت مهندسی گروه پژوهش صنعت مدرن در خصوص اقدامات صورت گرفته در این شرکت و برنامه های آتی آن گفت و گویی داشته باشیم. شرکت پژوهش صنعت مدرن در این سالها تلاش زیادی روی افزایش تیراژ تولید و کاهش وابستگی به خارج از کارخانه و خارج از کشور داشته است. این شرکت به منظور امکان تولید چراغ های جدید، خط تولید SMD را نیز تاسیس کرده که برخی از ادوات آن از خارج کشور وارد می شود. ولی همین مونتاژ نیز چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزش افزوده دارد.

بازدید از خط تولید شرکت پژوهش صنعت مدرن چراغ خودرو تولید (1)

یکی از نوآوری های این شرکت، طراحی چراغ جلو ری را با LEDهای داینامیک راهنما و دیلایت و همچنین چراغ های اصلی جلو با قابلیت Turn Light یا Cornering بوده که نخستین بار است که چراغی در داخل کشور با این قابلیت تولید می شود. این شرکت در سال جاری برنامه تولید حدود ۷ میلیون چراغ را داشته که بخشی از آن برای تامین خطوط تولید و بخشی دیگر برای بازار افترمارکت است.

شرکت مدرن با دارابودن ۱۳۵۰ پرسنل، بزرگترین تولیدکننده چراغ وسایل نقلیه در ایران محسوب می شود. یکی از دلایل موفقیت این شرکت، کاهش وابستگی به خارج از شرکت بوده، به نوعی که حتی پلاستیک های ضربه گیر حباب دار، جعبه و کارتون ها نیز توسط این شرکت تولید می شود. نکته ای که در حین بازدید از این مجموعه توجه ما را به خود جلب کرد، تولید برخی از دستگاه های مورد نیاز در خطوط تولید و همچنین طراحی صفر تا صد خطوط تولید بود که تماما در همین مجموعه انجام می شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند