راهکار عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان تهران برای برون رفت از بحران

واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها راه نجات صنعت خودرو


کد خبر : ۲۸۵۵ | تاریخ انتشار : ۱۵-۰۷-۱۴۰۳ - ۹:۴۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

در صورت عدم تغییر در سیاست گذاری های دولت، رشد چندانی در تولیدات خودرو در زمینه های مختلف در سال جاری و سال آینده فراهم نمی شود

از مهم ترین مشکلات قطعه سازان بی سامانی در تخصیص ارز توسط دولت است.اگر دولت ارز  را به موقع به قطعه ساز بدهد تولیدکننده در تامین مواد اولیه با مشکل روبه رو نخواهد شد.

 

حسن جمالی کاظمینی عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان تهران ومدیرعامل  شرکت مهندسین مشاور صنایع اتومبیل ایران

در گفت و گو با اعلام مطلب فوق به خبر قطعه گفت:از جمله مشکلات قطعه ساز با خودرو ساز عدم پرداخت به موقع مطالبات است.همین امر موجب بروز مشکلاتی از قبیل عدم نقدینگی در خرید مواد اولیه ،عدم پرداخت تسهیلات بانکی از جمله بروز مشکلات در پرداخت به موقع مطالبات است.

وی گفت:از دیگر مشکلات در صنعت خودرو  پایین بودن سطح کیفی،تکنولوژیٍ،دانش روز و تکنیک های جدید در خودرو است که دلیل آن وجود تحریم ها است. خودرو داخلی نسبت به تکنولوژی و استانداردهای اروپایی کیفیت پایینی دارد در نتیجه قابل مقایسه با کشورهای پیشرفته نیست.

جمالی کاظمینی در ادامه گفت:یکی از مهم ترین مشکلات خودرو سازی دولتی بودن اداره خودرو سازی که این امر موجب بروز مشکلات متعددی شده است. از دیگر مشکلات جدی و کلیدی دولتی بودن قیمت گذاری دستوری است .

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود در صورت عدم تغییر در سیاست گذاری های دولت، رشد چندانی در تولیدات خودرو در زمینه های مختلف در سال جاری و سال آینده فراهم نشود راه حل این مشکل،خصوصی شدن خودرو سازی ها یا واگذاری آن ها به خودرو سازهای خارجی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند
افتتاح ۳خط تولید موتورهای الکتریکی با حضور استاندار و معاون پارلمانی رییس جمهور در ملارد
واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها راه نجات صنعت خودرو
خودرو هم مثل مواد اولیه باید در بورس معامله شود
امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد