رییس انجمن قطعه سازان تهران:

سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد


کد خبر : ۲۸۹۹ | تاریخ انتشار : ۲۸-۰۷-۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس انجمن قطعه سازان گفت: سامانه یکپارچه خودرو منفعتی ندارد.

رئیس انجمن قطعه سازان گفت: سامانه یکپارچه خودرو منفعتی ندارد.

به گزارش صدای بورس، محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن قطعه سازان تهران با بیان اینکه سامانه یکپارچه خودرو منافعی برای مصرف کننده و تولیدکننده ندارد، گفت: دولت در هر کاری دخالت کرده و جز خرابی چیزی بدست نیامده است. دولت بایدا از بازار کنار بکشد و اجازه دهد بر اساس ساز و کار عرضه و تقاضا، معاملات خودرو انجام شود.

وی افزود: سال های گذشته طی ساز و کار های علمی و به روز مشخص شد بدون دخالت دولت، معاملات انجام می شود. تولید خودرو با مشکل تامین ارز برای قطعات مواجه است. با این حال چندین برابر نیاز صنعت خودرو، برای محصول وارداتی تسهیلات ارزی می دهند که سود آن نصیب مصرف کننده نمی شود.

نجفی منش ادامه داد: دولت برای سامان دادن به بازار خودرو در اولویت اول باید ارز قطعات خودرو را تامین کند و در درجه بعد واردات را به ساز و کار بازار بسپارد.

منبع:‌ بورس پرس

دیدگاه شما

آخرین اخبار

لزوم تسریع پرداخت تسهیلات ۴۰ همتی به قطعه سازان از سوی بانک‌ها
شکایت از ایران خودرو نصف شد
هشدار قطعه‌سازان: اگر ۲۰ همت سایپا تا ۲۰ آذر نرسد، بحران این شرکت عمیق‌تر می‌شود
درخواست قطعه‌سازان از سایپا: مطالبات ۶۰ روزه را پرداخت کنید
خبری از تسهیلات ۴۰ همتی به خودروسازان نیست؟
هفته آینده؛ تخصیص ۲۰ همت به خودروسازان برای پرداخت بدهی به قطعه‌سازان
نبض کند خودروسازان؛ نیم میلیون خودرو در ۸ ماه تولید شد
فشار بی‌سابقه بر قطعه‌سازان؛ هشدار درباره سقوط زنجیره تأمین خودرو
تسهیلات ۴۰همتی به بن‌بست خورد؟
به جای تصمیم گیری برای خودروسازان؛ مشکل دارو و زیر میزی پزشکان را حل کنید!
۹ سد مقابل تولید؛ صنعت زیر سایه نوسانات ارزی و تنگنای مالی
رشد ایران‌خودرو در سال رکودی صنعت؛ چرا دو خودروساز دیگر عقب ماندند؟
تخصیص ارز به صنعت خودرو و قطعه در الویت قرار بگیرد
تعهدات معوق «ایران خودرو» نزدیک به صفر شد؛ تاخیر نداریم!
گره‌ای که با ۳۱ سامانه باز نشد؛ گلایه فعالان اقتصادی از پیچیده‌تر شدن تجارت
حلقه گمشده مبارزه با آلودگی هوا؛ اسقاط انبوه موتورسیکلت و خودروهای فرسوده
خصوصی‌سازی ایران‌خودرو؛ آغاز یک تغییر واقعی در مدیریت صنعت خودرو
فشار ارزی بر صنعت قطعه‌سازی؛ «بهینه‌سازی سازوکار تخصیص ارز» و اصلاح روند «تخصیص درصدی»
برگزاری کارگاه تخصصی مالی و مالیاتی/ تمرکز کارگاه بر چالش‌های واقعی صنعت قطعه‌سازی
چرا برای خرید خودروی ۵۰۰ میلیونی باید معطل سامانه‌ها شد؟
تناقض در سیاست‌گذاری، صنعت خودرو را در بن‌بست نگه داشته است
عصر جدیدی در صنعت خودرو؛ از شکستن قیمت‌گذاری دستوری تا تزریق ۴۰ همت نجات‌بخش به زنجیره تأمین