گفتگو با عضو انجمن قطعه سازان:

دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو


کد خبر : ۲۹۱۸ | تاریخ انتشار : ۰۹-۰۸-۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

حسینی روزبهانی با تکذیب بالا بودن قیمت قطعات تولید شده توسط قطعه سازان گفت: این موضوع صحت ندارد و به دلیل فشارهای ایجاد شده ناشی از قیمت گذاری دستوری و بحرانی مالی صنعت خودرو و به دنبال آن پرداخت نشدن مطالبات قطعه سازان و همچنین مشکلات متعدد دیگر کیفیت تولیدات کاهش پیدا کرده است که بخش اعظم این مشکلات ربطی به توانایی و قابلیت و اراده قطعه سازان ندارد.

 

دولتی بودن شرکتهای خودروسازی بزرگترین عامل ضعف و ناتوانی آنهاست.

سید حسین حسینی روزبهانی عضو انجمن قطعه سازان تهران و مدیرعامل شرکت نورگر شب در مصاحبه با خبرقطعه با اعلام مطلب فوق  گفت: مدیران نالایق در سطوح مدیریتی خودروسازی از مهمترین عوامل تضعیف این شرکتهاست. تجربه نشان داده که دولت تاجر و صنعتگر خوبی نیست.

وی افزود:یکی از مهمترین مشکلات صنعت قطعه سازی به اتحاد نداشتن فعالان این صنعت برمی گردد. اتحاد بین مدیران این صنعت می توانست بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

حسینی روزبهانی در خصوص ادعای خودروسازان در خصوص تسویه مطالبات قطعه سازان گفت: چنین چیزی واقعیت ندارد و اگر هم این ادعا مطرح شده است شاید منظورشان به برخی قطع سازان ویژه با روابط خاص بوده است. ولی این مورد در مورد اکثریت قطعه سازان صحت ندارد.

وی افزود: ادامه شرایط بحرانی فعلی باعث کاهش تولید و مشکلات بیشتر و جدی تر در صنعت خودرو خواهد شد.

حسینی روزبهانی با تکذیب بالا بودن قیمت قطعات تولید شده توسط قطعه سازان گفت: این موضوع صحت ندارد و به دلیل فشارهای ایجاد شده ناشی از قیمت گذاری دستوری و بحرانی مالی صنعت خودرو و به دنبال آن پرداخت نشدن مطالبات قطعه سازان و همچنین مشکلات متعدد دیگر کیفیت تولیدات کاهش پیدا کرده است که بخش اعظم این مشکلات ربطی به توانایی و قابلیت و اراده قطعه سازان ندارد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند