دولت دست از سر صنعت خودرو بردارد


کد خبر : ۳۱۳ | تاریخ انتشار : ۰۳-۰۴-۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور گفت: دولت باید پای خود را از صنعت خودرو بیرون بکشد و دست از سر این صنعت بردارد و امور را به بخش خصوصی واگذار کند.

محمدرضا نجفی منش در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: واگذاری شرکت های خودرو سازی به بخش خصوصی باید هرچه زودتر انجام شود هرچند خیلی دیر است.

وی اظهارداشت: این موضوع به رغم تصریح در اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکید مکرر مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری و دیگر مقامات کشور متاسفانه تاکنون جنبه عملی به خود نگرفته و امید می رود این بار به معنای واقعی اجرایی شود.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه منظور از خصوصی سازی در صنعت خودرو چیست چون صنعت خودروسازی می گوید خصوصی هستند اما مدیریت دولتی است، گفت: بطورکلی در صنعت خودرو سازی چند اشکال اساسی وجود دارد.

وی افزود: مدیریت در صنعت خودرو سازی دولتی است اکنون هیئت مدیره ها و مدیران عامل شرکت ها را دولت تعیین می کند.

نجفی منش تصریح کرد: جدا از این تعیین سیاست ها و قیمت گذاری محصولات خودرویی به وسلیه دولت صورت می گیرد بنابراین با چنین وضعیتی صنعت خودرو سازی کشور به سر انجام مطلوب و مقصود نخواهد رسید.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بطوراساسی در صنعت خودرو سه گروه از قبیل «قطعه سازان»، «فعالان حوزه خدمات پس از فروش و تعمیرکاران »و «کارکنان» ذینفع اصلی هستند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور پیشنهاد کرد در بحث واگذاری شرکت های خودرو سازی به بخش خصوصی کنسرسیومی متشکل از سه گروه مزبور تشکیل و سهام به این مجموعه واگذار شود.

وی ادامه داد: بهترین نمونه های عینی پیشنهاد مدنظر در کشور ژاپن وجود دارد و می توان از تجارب این شرکت ها به بهترین وجه ممکن بهره جست.

نجفی منش در ادامه یادآورشد: شرکت های بزرگ ژاپنی سهامداران مختلفی دارند و این سهامداران گردهم جمع می شوند و هیئت مدیره و مدیر عامل حرفه ای را برای شرکت های خود انتخاب می کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

ضرورت حمایت از خصوصی‌سازی و حل بحران قطعه‌سازی در صنعت خودرو
فرصت‌های نوین صادراتی در صنعت قطعات یدکی خودرو؛ ازبکستان و روسیه در کانون توجه
مقایسه خودروهای داخلی با بنز و بی‌ام‌و، قیاس نادرست و غیرمنصفانه
🎙️ چهارمین اپیزود ماستوری منتشر شد
پیشرفت‌های فناورانه و همکاری‌های بین‌المللی در صنعت فنرسازی
حضور ایسکرا در بیست و یکمین همایش ملی و دهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و ساز
برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی و قطعه سازی نیاز به بازنگری در سیاست‌ها و بهبود کیفیت محصولات داخلی است
صنعت قطعه‌سازی نیازمند اصلاحات فوری برای جلوگیری از رکود بیشتر
چهارمین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اخبار صنعت خودروسازی
اخبار روز خودورسازی
اخبار روز خودروسازی
اخبار روز صنعت خودروسازی
“چالش‌ها و فرصت‌های تامین اجتماعی از زبان محمدرضا نجفی منش”
سومین اپیزود ماستوری منتشر شد
تازه‌ترین خبرها از بازار خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز!
تازه‌ترین خبرهای خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز
اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد