- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

تامین پول قطعه سازان گامی برای تحقق رونق تولید

محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور اظهار کرد: ثبات در بازار زمانی رخ می دهد که قطعه سازان پول خود را دریافت کنند، به عنوان مثال شرکت سایپا بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند اگر همین تعداد تولید صحت داشته باشد می تواند بازار خودرو را اغنا کند و دیگر شاهد حباب قیمتی نباشیم.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: قیمت‌ واقعی خودرو، قیمتی است که کارخانه اعلام می‌کند و قیمتی که در بازار اعلام می شود غیر واقعی است.
نجفی منش اظهار کرد: چندین بار درباره قیمت‌های فعلی خودرو در بازار هشدار داده بودم که خوشبختانه با وجود هشدارها و پیش بینی ها مشخص شد که قیمت ها در بازار واقعی نیست.
این مقام مسئول تصریح کرد: بازار خودرو زمانی می تواند در جهت تحقق شعار رونق تولیدگام بردارد که منابع مالی قطعه سازان به موقع و به جا تامین شود. در واقع قطعه ساز هزینه زحمت خود را به موقع دریافت کند.
نجفی منش بیان کرد: هرگاه در بازار قیمت ها واقعی و بر اساس استانداردهای اقتصادی تعیین شود می توان انتظار کوتاه شدن دست دلالان و سودجویان را برای سو استفاده از قیمت ها در بازار داشت.
وی گفت: امروز اقتصاد ایران، جبهه اصلی جنگ اقتصادی به‌شمار می‌رود و هزینه‌ای که برای به ثمر رساندن یک اقتصادی صرف می شود بسیار سنگین تر از یک جنگ نظامی خواهد بود.
نجفی منش بیان کرد: از آنجایی که بحث بازار خودرو بخش های مختلفی از جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، افراد زیادی نیز در این خصوص دخالت و ورود پیدا می کنند