تداوم تولیدات قطعه سازان با تسهیل فرآیند دریافت تسهیلات


کد خبر : ۵۲۴۸ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۸-۱۴۰۴ - ۹:۳۳ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

نایب‌رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران ضمن تاکید بر اهمیت حمایت نظام بانکی از صنعت قطعه سازی گفت: با تسهیل فرآیند دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها قطعه سازان می‌توانند با تامین نقدینگی نیروی کار خود را حفظ کرده و تداوم تولید داشته باشند.

خبر قطعه –  امیر حسین جلالی ضمن تاکید بر اهمیت حمایت نظام بانکی از صنعت قطعه سازی افزود: با تسهیل فرآیند دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها قطعه سازان می‌توانند با تامین نقدینگی نیروی کار خود را حفظ کرده و تداوم تولید داشته باشند.

وی درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات قطعه سازان گفت: خوشبختانه شرکت ایران خودرو پس از واگذاری به بخش خصوصی در پرداخت مطالبات عملکرد خوبی داشته به طوری که هم پرداخت مطالبات و هم اصلاح قیمت‌ها به موقع انجام می‌شود و پس از سال‌ها شاهد ایفای به موقع تعهدات از سوی یک خودروساز هستیم و به تبع آن قطعه سازان نیز به وظایف خود در قبال ایران خودروعمل کرده است. ماحصل این همکاری رشد تولید و توسعه محصول در این شرکت خودروساز است و امید است ایران خودرو در آینده بخش مهمی از نیاز مردم به خودرو‌های روز دنیا را تامین کند.

جلالی ادامه داد: متاسفانه شرکت سایپا به دلیل تاخیر در افزایش قیمت محصولات خود دوران سختی را طی می‌کند که در شرایط فعلی نقش موسسات مالی و اعتباری و بانک‌ها در تامین نقدینگی و حمایت از این شرکت می‌تواند کارساز باشد.

نایب‌رئیس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران با بیان اینکه امسال، سال بسیار سختی برای صنعت خودرو و قطعه سازی بود، افزود: متاسفانه شرایط در این صنعت به گونه‌ای است که بعضی از واحد‌های قطعه سازی در آستانه تعطیلی و برخی دیگر در حال تعدیل نیروی انسانی هستند و از آنجایی که پرداخت بیمه بیکاری کارگران به عهده سازمان تامین اجتماعی است و این سازمان قادر به پرداخت بیمه بیکاری این تعداد نیروی کار نیست به زودی شاهد بحران اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

جلالی با تاکید بر اهمیت حمایت نظام بانکی از صنعت قطعه سازی گفت: اگر بانک‌ها فرآیند دریافت تسهیلات را برای واحد‌های تولیدی تسهیل کنند قطعه سازان نیز می‌توانند با تامین نقدینگی نیروی کار خود را حفظ کرده و تداوم تولید داشته باشند، در غیر این صورت بار بیکاری این حجم از نیروی کار شاغل در صنعت قطعه سازی روی دوش دولت خواهد بود که در نهایت منجر به ایجاد مشکلات معیشتی برای طبقه کارگر جامعه شده و تبعات اقتصادی و اجتماعی جبران ناپذیری را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

لزوم تسریع پرداخت تسهیلات ۴۰ همتی به قطعه سازان از سوی بانک‌ها
شکایت از ایران خودرو نصف شد
هشدار قطعه‌سازان: اگر ۲۰ همت سایپا تا ۲۰ آذر نرسد، بحران این شرکت عمیق‌تر می‌شود
درخواست قطعه‌سازان از سایپا: مطالبات ۶۰ روزه را پرداخت کنید
خبری از تسهیلات ۴۰ همتی به خودروسازان نیست؟
هفته آینده؛ تخصیص ۲۰ همت به خودروسازان برای پرداخت بدهی به قطعه‌سازان
نبض کند خودروسازان؛ نیم میلیون خودرو در ۸ ماه تولید شد
فشار بی‌سابقه بر قطعه‌سازان؛ هشدار درباره سقوط زنجیره تأمین خودرو
تسهیلات ۴۰همتی به بن‌بست خورد؟
به جای تصمیم گیری برای خودروسازان؛ مشکل دارو و زیر میزی پزشکان را حل کنید!
۹ سد مقابل تولید؛ صنعت زیر سایه نوسانات ارزی و تنگنای مالی
رشد ایران‌خودرو در سال رکودی صنعت؛ چرا دو خودروساز دیگر عقب ماندند؟
تخصیص ارز به صنعت خودرو و قطعه در الویت قرار بگیرد
تعهدات معوق «ایران خودرو» نزدیک به صفر شد؛ تاخیر نداریم!
گره‌ای که با ۳۱ سامانه باز نشد؛ گلایه فعالان اقتصادی از پیچیده‌تر شدن تجارت
حلقه گمشده مبارزه با آلودگی هوا؛ اسقاط انبوه موتورسیکلت و خودروهای فرسوده
خصوصی‌سازی ایران‌خودرو؛ آغاز یک تغییر واقعی در مدیریت صنعت خودرو
فشار ارزی بر صنعت قطعه‌سازی؛ «بهینه‌سازی سازوکار تخصیص ارز» و اصلاح روند «تخصیص درصدی»
برگزاری کارگاه تخصصی مالی و مالیاتی/ تمرکز کارگاه بر چالش‌های واقعی صنعت قطعه‌سازی
چرا برای خرید خودروی ۵۰۰ میلیونی باید معطل سامانه‌ها شد؟
تناقض در سیاست‌گذاری، صنعت خودرو را در بن‌بست نگه داشته است
عصر جدیدی در صنعت خودرو؛ از شکستن قیمت‌گذاری دستوری تا تزریق ۴۰ همت نجات‌بخش به زنجیره تأمین