موافقت بانک مرکزی با اعطای تسهیلات ۲۰ همتی به دو خودروساز بزرگ به شرط پرداخت مستقیم به قطعه سازان


کد خبر : ۵۲۵۰ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۸-۱۴۰۴ - ۹:۳۹ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

وزیر صنعت، معدن و تجارت از موافقت بانک مرکزی با تسهیلات ۲۰ هزار میلیارد تومانی برای هر یک از خودروسازان به شرط پرداخت مستقیم به زنجیره تامین خبر داد.

سید محمد اتابک در نشست با فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع استان البرزعنوان کرد: با توجه به تصویب و ابلاغ بسته جامع حمایت از تولید قرار بود به هر دو خودروساز بزرگ در راستای پرداخت مطالبات زنجیره تامین، ۲۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی تزریق شود که خوشبختانه با پیگیری های وزارت صمت از وزارت اقتصاد و بانک مرکزی این موضوع با موافقت بانک مرکزی همراه شده مشروط بر اینکه ۲۰ همت نقدینگی که برای هر خودروساز در نظر گرفته شده مستقیما به قطعه سازان پرداخت شود.

خبر قطعه – وی تاکید کرد: هفته آینده نیز این موضوع را از بانک مرکزی برای اجرا پیگیری خواهیم کرد تا این نقدینگی به صورت مستقیم به قطعه سازان پرداخت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از بانک مرکزی برای همراهی با بخش تولید قدردانی کرد.

لازم به ذکر است این تسهیلات به درخواست و با پیگیری انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو کشور در حال تحقق است.

برچسب ها:

دیدگاه شما

آخرین اخبار

لزوم تسریع پرداخت تسهیلات ۴۰ همتی به قطعه سازان از سوی بانک‌ها
شکایت از ایران خودرو نصف شد
هشدار قطعه‌سازان: اگر ۲۰ همت سایپا تا ۲۰ آذر نرسد، بحران این شرکت عمیق‌تر می‌شود
درخواست قطعه‌سازان از سایپا: مطالبات ۶۰ روزه را پرداخت کنید
خبری از تسهیلات ۴۰ همتی به خودروسازان نیست؟
هفته آینده؛ تخصیص ۲۰ همت به خودروسازان برای پرداخت بدهی به قطعه‌سازان
نبض کند خودروسازان؛ نیم میلیون خودرو در ۸ ماه تولید شد
فشار بی‌سابقه بر قطعه‌سازان؛ هشدار درباره سقوط زنجیره تأمین خودرو
تسهیلات ۴۰همتی به بن‌بست خورد؟
به جای تصمیم گیری برای خودروسازان؛ مشکل دارو و زیر میزی پزشکان را حل کنید!
۹ سد مقابل تولید؛ صنعت زیر سایه نوسانات ارزی و تنگنای مالی
رشد ایران‌خودرو در سال رکودی صنعت؛ چرا دو خودروساز دیگر عقب ماندند؟
تخصیص ارز به صنعت خودرو و قطعه در الویت قرار بگیرد
تعهدات معوق «ایران خودرو» نزدیک به صفر شد؛ تاخیر نداریم!
گره‌ای که با ۳۱ سامانه باز نشد؛ گلایه فعالان اقتصادی از پیچیده‌تر شدن تجارت
حلقه گمشده مبارزه با آلودگی هوا؛ اسقاط انبوه موتورسیکلت و خودروهای فرسوده
خصوصی‌سازی ایران‌خودرو؛ آغاز یک تغییر واقعی در مدیریت صنعت خودرو
فشار ارزی بر صنعت قطعه‌سازی؛ «بهینه‌سازی سازوکار تخصیص ارز» و اصلاح روند «تخصیص درصدی»
برگزاری کارگاه تخصصی مالی و مالیاتی/ تمرکز کارگاه بر چالش‌های واقعی صنعت قطعه‌سازی
چرا برای خرید خودروی ۵۰۰ میلیونی باید معطل سامانه‌ها شد؟
تناقض در سیاست‌گذاری، صنعت خودرو را در بن‌بست نگه داشته است
عصر جدیدی در صنعت خودرو؛ از شکستن قیمت‌گذاری دستوری تا تزریق ۴۰ همت نجات‌بخش به زنجیره تأمین