زیان ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو و قطعه از تحریم ها


کد خبر : ۵۵۹ | تاریخ انتشار : ۲۷-۰۵-۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران جمع خسارت مادی تحمیل شده به صنعت خودرو ناشی از خروج آمریکا از معاهده برجام و تحریم صنعت خودرو را ۱۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد.

خبر قطعه – محمدرضا نجفی منش  با بیان این مطلب در تشریح خسارات مادی تحمیلی افزود: پس از تحریم دوباره صنعت خودرو، به لحاظ عملکردی حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان ضرر و زیان مربوط به شرکت های خودروساز و قطعه ساز خواهد بود.

وی خسارات وارده به قطعه سازان بخش خصوصی و خودروسازان و خسارت عدم النفع خودروسازان و زنجیره تامین را حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: این میزان زیان در حالیست که ۶۰ درصد ظرفیت بالقوه صنعت خودرو کشور خالی مانده و هزینه های خواب سرمایه نیز حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.
نجفی منش ادامه داد: هزینه خواب و انباشت خودروهای ناقص به تعداد ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو با ارزش حدودی ۱۲ هزار میلیارد تومان به میزان حدودی ۲ هزار میلیارد تومان نیز از دیگر خسارات تحریم صنعت خودرو و خروج آمریکا از برجام بوده است.
رییس انجمن تخصصی صنایع همگن، نیرومحرکه و قطعه سازی با بیان این که جمع خسارات مادی این بخش ها حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد می شود، اظهار کرد: تحریم صنعت خودرو ایران علاوه بر خسارات مادی ، خسارات معنوی نیز به همراه داشته است که از آن جمله می توان به بیکاری حدود ۲۸۰ هزار نفر از شاغلان مستقیم زنجیره تامین خودرو اشاره کرد.
وی گفت: بیکاری حدود ۴۰۰هزار نفری شاغلان غیرمستقیم صنعت خودرو نیز از دیگر خسارت های معنوی تحریم های دوباره صنعت خودرو بوده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

صنعت قطعه‌سازی نیازمند اصلاحات فوری برای جلوگیری از رکود بیشتر
چهارمین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اخبار صنعت خودروسازی
اخبار روز خودورسازی
اخبار روز خودروسازی
اخبار روز صنعت خودروسازی
“چالش‌ها و فرصت‌های تامین اجتماعی از زبان محمدرضا نجفی منش”
سومین اپیزود ماستوری منتشر شد
تازه‌ترین خبرها از بازار خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز!
تازه‌ترین خبرهای خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز
اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست