- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

ایران سیم کار: عدم پرداخت مطالبات مجموعه را دچار بحران های جدی کرده است

رضا علی قاسمی مدیر عامل شرکت ایرانیان سیم کار در توضیح تولیدات و خدمات مجموعه گفت: شرکت فعالیت طراحی و ساخت قالب های صنعتی و تولید قطعات و مجموعه های خودرویی را انجام می دهد، اعم تولیدات شرکت عبارتند از قطعات شانت و رکتیفایرها و رگولاتورهای مربوط به دینام خودرو، کاسه پدال، مجموعه درپوش فیلتر روغن، قطعات مربوط به سولونوئید استارت و انواع فن و شرود خودرو و  ده ها قطعه منفصله است.

قاسمی افزود: با همت همکاران شرکت در حال توسعه و گسترش است و در واحد تولید دستگاه های تزریق عمودی (برای تولید قطعات اینسرتی ) و پرس های ضربه ای برای تولید قطعات با قالب های پرو گرسیو به همراه فیدر سرو نصب شده است.

مدیرعامل شرکت ایرانیان سیم کار در مورد مشکلات و چالش های شرکت در سالهای سخت گذشته گفت: مدیران شرکت به جای تمرکز بر توسعه و نوآوری بیشتر اوقات درگیر پیگیری مطالبات و رفع درصدی از مشکلات مالی هستند که این وضعیت را قطعه سازان بزرگ به ما تحمیل کرده اند و آنها هم درگیر مشکلات بزرگتری نسبت به ما هستند.

عدم پرداخت مطالبات ما را دچار بحران های جدی نموده و هر سال هم نسبت به سال گذشته بدتر می شود، تهیه مواد اولیه (پلیمری –فلزات و فلزات رنگین) هم که به نرخ  روز تهیه می شود از مشکلات مهم ما است.

قاسمی تاکید کرد که واردات بی رویه مجموعه و قطعات از کشور چین از مهم ترین چالش های کنونی است و مشکلات شرکت کمبود نقدینگی، عقد قراردادهای اجباری و یکطرفه با کارفرما و خرید مواد اولیه به نرخ روز از بازار و یا شرکت های دولتی تولید مواد اولیه و عدم ثبات نرخ مواد اولیه است که ابتدا باید پیش پرداخت انجام و پس از آن قرارداد خرید جاری شود.

قاسمی خاطر نشان کرد که زمان پرداخت مطالبات هیچ گاه طبق سررسید متن قرارداد عمل نمی شود و تزریق نامنظم و قطره چکانی مطالبات با توجه به پیگیری های فراوان عرصه را بر پیمانکاران تنگ کرده است.

مدیرعامل ایران سیم در مورد نوع همکاری شرکت با شرکت های خودروساز و مشکلات در خصوص مطالبات گفت: مجموعه ما با شرکتهای گروه بهمن کار می کند و خوشبختانه مشکل حادی نداریم و مشکلات ما بیشتر با مجموعه ساز در خصوص عدم پرداخت به موقع مطالبات می باشد که متاسفانه همیشه تحت فشار  مضاعف هستیم و تعهدات آنها هیچ گاه به موقع انجام نمی شود.

قاسمی در مورد نقش شرکت در ایجاد اشتغال در حوزه بازار کار گفت: در این شرایط اقتصادی و در گذشته همیشه شرکت ایرانیان سیم کار در زمینه میزان فروش و تعداد پرسنل استخدامی رو به رشد بوده  و هم اکنون بالای ۵۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و در صورت دریافت مطالبات قادر به استخدام نیروهای بیشتر و افزایش فضای کاری مناسب خواهیم بود.