- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

مشکل تامین نقدینگی و دریافت به موقع مطالبات، بزرگترین دغدغه قطعه سازان

“محمد مولوی زاده” مدیرعامل ایران دلکو در توضیح تولیدات و خدمات شرکت گفت: مجموعه ما تولید کننده دانش بنیان کاتالیست خودرو ، موتورسیکلت و مجموعه اگزوز و همچنین ارائه دهنده خدمات آزمایشگاهی و تحقیق و توسعه در حوزه کاتالیست بعنوان ازمایشگاه همکار اداره استاندارد است و شرکت تولید محصولات جدید با استانداردهای یورو ۵ برای کلیه خودروسازهای داخلی – تولید انواع کاتالیست خودروهای ایرانی و خارجی برای بازار یدک و صادرات – تولید مبدل های کاتالیستی موتور سیکلت را برای سال جاری در سبد محصولات خود دارد.

مولوی زاده در مورد مشکلات و چالش های شرکت در سالهای سخت گذشته گفت: مهمترین چالش ها مجموعه عبارتند از دشواری در تامین مواد اولیه وارداتی به واسطه کاهش درآمدهای ارزی – عدم امکان گشایش اعتبار به دلیل اعمال تحریمهای یکسویه بر کشور- افزایش ناخواسته هزینه های تولید به دلیل افزایش هزینه های مبادلاتی تامین مواد و تجهیزات وارداتی -شیوع ویروس کرونا که موجب رکود در بازار مصرف و اخلال در زنجیره تامین گردید.

به گفته مولوی زاده، عدم دریافت به موقع مطالبات از خودرو سازان و واردات بی رویه هسته کاتالیست کوت شده از چین توسط خودرو سازان و شرکت های داخلی از دیگر مشکلات حوزه قطعه سازان به حساب می آید.

مدیرعامل ایران دلکو در مورد برنامه های مجموعه برای سال ۱۴۰۰ گفت: افزایش صادرات محصولات تولیدی، تقویت و افزایش ظرفیت تولید، تحقیق و توسعه جهت بالابردن استاندارد مبدل های کاتالیستی منطبق بر استاندارهای جهانی و داخلی، ارزان سازی قیمت مبدل های کاتالیستی، توسعه بازار یدک از جمله برنامه ای آتی شرکت است.

مولوی زاده در مورد نوع همکاری شرکت با شرکت های خودروساز و مشکلات در خصوص مطالبات گفت: مجموعه ایران دلکو با تمامی خودروهای سازی های داخلی نظیر ایران خودرو،  سایپا، کرمان خودرو، کارمانیا، بم خودرو، دیار خودرو، گروه صنعتی آذربایجان، خودرو سازی فردا و شرکت های تولید کننده موتور سیکلت همکاری می کند.

مولوی زاده در توضیح نقش شرکت در ایجاد اشتغال در حوزه بازار کار گفت: در حدود ۳۷۰ نفر بصورت مستقیم و ۱۰۰۰نفر بصورت غیر مستقیم در مجموعه مشغول بکار هستند.

وی همچنین افزود کلیه محصولات کاتالیستی این شرکت در بازار یدک با دو سطح کیفی الزامات آلایندگی تولید و توزیع می شوند، ضمنا مجموعه های اگزوز تولیدی این شرکت نیز در بازار یدکی تولید و عرضه میگردند.