- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

نرخ مواد اولیه و قطعات باید در قیمت گذاری خودرو لحاظ شود

به گزارش خبرقطعه [1]،محمدصالح جوکار  رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه قیمت گذاری خودرو اظهار داشت: قیمت گذاری خودرو در همه کشورها بر اساس عرضه و تقاضا و در کف بازار تعیین می شود اما در کشور ما به دلیل عدم تعادل عرضه و تقاضا توسط ستاد تنظیم بازار و با نظارت وزارت صمت انجام می شود اما متاسفانه این نوع قیمت گذاری روش مناسب، پایدار و قابل اعتمادی نبوده است.
وی با تاکید بر اینکه نرخ مواد اولیه، قطعات و ملزومات تولید باید در قیمت گذاری خودرو لحاظ شود،یادآور شد: با توجه به اینکه نرخ مواد اولیه و قطعات بخش عمده ای از قیمت یک خودرو را تشکیل می دهند لازم است آنالیز قیمت خودرو بر اساس نرخ مواد اولیه و ملزومات تولید صورت بگیرد که متاسفانه این موضوع در قیمت گذاری خودرو توسط نهادهای مختلف کمتر مورد توجه قرار گرفته است. البته رشد تقاضا و در نهایت افزایش قیمت خودرو دستگاه های نظارتی را مجاب به کنترل قیمت خودرو کرده اما در هر صورت قیمت خودرو باید بر اساس شرایط اقتصادی موجود و لحاظ کردن قیمت مواد اولیه و قطعات تعیین شود.
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان نیز بر در نظر گرفتن نرخ تورم، آپشن های خودرو و توسعه کلی محصول در قیمت گذاری خودرو تاکید و خاطرنشان کرد: علاوه بر نرخ تورم، آپشن های خودرو و توسعه کلی محصول باید در قیمت گذاری لحاظ شوند.