- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

عدم تعدیل قراردادها امکان برنامه ریزی یک ماهه را هم از قطعه سازان سلب کرده

مسعود سیدآبادی ؛ مدیرعامل شرکت مهرگان قطعه مسعود در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه [1] درخصوص تاثیر افزایش نرخ ارز گفت: این افزایش تاثیر بسزایی را روی فرآیند تولید شرکت دارد، چرا که علاوه بر مواد اولیه خارجی، مواد اولیه داخلی نیز با بالا رفتن نرخ ارز و نبود نقدینگی مناسب، قدرت خرید را با سیر نزولی مواجه می کند. طبیعی است که در چنین شرایطی میزان تولید هم تا ۷۰ درصد ظرفیت تولید کاهش یابد.

مدیرعامل شرکت مهرگان قطعه مسعود دررابطه با موضوع تاخیر در تعدیل قراردادها عنوان کرد: این موضوع طی چندین سال گذشته همواره گریبان گیر ما بوده است و در شرایط کنونی  بیشترین تاثیر خود را روی برنامه ریزی و  روند تولید اعمال خواهد کرد. به طوریکه امکان برنامه ریزی برای یک ماه را هم از ما سلب کرده و مدیران را دچار سردرگمی خواهد کرد. زیرا حجم زیادی فروش از دست رفته را به سازمان تحمیل می کند.

او ادامه داد: حتی اگر تعدیل قیمتی قراردادها در سریعترین زمان هم صورت پذیرد، زیان های گذشته و آینده قطعه سازان را جبران نمی کند و و کارساز نخواهد بود.

سیدآبادی با ابراز تاسف از زمانبربودن و خسته کننده بودن فرآیند تعدیل قیمتی قراردها برای مدیران سازمان ها؛ اظهار داشت: انگیزه تولید بیشتر از مدیران گرفته شده است .چراکه  با نوسان لحظه ای نرخ ارز و تاخیر در تعدیل قراردادها ارزش سرمایه ای سازمان با شیب تندی کاهش پیدا می کند.