- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

تعدیل قراردادها جبران کننده سرمایه از دست رفته قطعه سازان نیست

عزت الله تن ساز مدیرعامل شرکت زاگرس بسپار ماهان در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه [1] گفت: افزایش نرخ ارز  و مواد اولیه (خصوصا مواد اولیه وارداتی) باعث بروز مشکلاتی در تولید قطعاتی شده است که کانون اصلی آن هزینه مواد اولیه است که خود را در افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت تمام شده نشان می دهد.

او افزود: علاوه بر افزایش قیمت تمام شده، نابسامانی در بازار ارز و مواد اولیه، تبعات دیگری از جمله کمیاب یا نایاب شدن برخی مواد اولیه خارجی را هم شاهد بوده ایم که گاها تاثیر به مراتب مخرب تری نسبت به افزایش قیمت ها در پی دارد.

تن ساز با اشاره به اینکه تاخیر در بررسی و تعدیل قیمت قطعات توسط خودروسازان همواره یکی از موانع و مشکلات سر راه شفافیت قیمت ها و مدیریت هزینه ها در واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ بوده است، گفت: با توجه به تغییرات سریع و گاها متناوب نهاده های تولید نیاز مبرمی به بررسی پویا تر قیمت ها و اعمال تعدیل به موقع احساس می شود که موجب اطمینان خاطر و اعتماد به آینده نزد قطعه سازان خواهد شد.

بنابر اظهارات مدیرعامل شرکت زاگرس بسپار ماهان، متاسفانه اگر این تعدیل ها امروز هم صورت گیرد، با توجه به نرخ تورم نسبتا بالا و نوسانات دائمی, باز هم در جلوگیری از کاهش ارزش سرمایه موثر نخواهد بود.

او در پایان این گفت وگو به روابط عمومی انجمن همگن قطعه سازان استان تهران گفت: با تشکر از زحمات شما در انعکاس محدودیت ها و موانع پیش روی قطعه سازان که در بازه زمانی حاضر به نحو چشمگیری افزایش یافته است.