- خبر قطعه - https://khabarghate.ir -

بورس کالا عادلانه‌ترین روش فروش خودرو

به گزارش خبرقطعه [1] به نقل ازایرنا، حسین احمدی با طرح این سوال که مخالفان باید صراحتا اعلام کنند راهکار و روش فروش منصفانه و عادلانه خودرو چیست؟ اعلام کرد: عرضه خودرو در بورس کالا بهترین، منصفانه‌ترین و عادلانه‌ترین روش برای فروش خودرو تلقی می شود که دولت سیزدهم آن را در دستور قرار داد و عرضه گسترده این کالا در بازار شفاف بورس مشاهده می شود.

با توجه به افت اخیر شاخص بورس و عوامل تاثیرگذار بر آن چند روزی است به دلیل مخالفت شورای رقابت، علاوه بر عدم عرضه خودرو در بورس، بازار سهام نیز منفی شده و میلیاردها تومان سرمایه سهامداران از بین رفته است.

فروش خودرو با قرعه کشی در مقایسه به بررسی روش‌های دیگر پر از ابهام است. به‌طوری که برخی نمایندگی‌ها و نمایشگاه داران از طریق شیوه های غیر متعارف نسبت به برنده شدن اقدام کردند. همچنین برخی دستگاه‌ها در دو سه سال اخیر بدون نوبت و قرعه کشی برای کارکنان اقدام به خرید خودرو کردند و زمینه ساز بی اعتمادی مردم و بهم ریختگی نظم بازار خودرو و افزایش رانت شدند.

بدون شک با اعلام برنامه مشخص برای عرضه و عرضه های پرحجم توسط خودروسازان در بورس کالا، بازار خودرو به تعادل رسیده و چنین امکانی وجود دارد که پس از مدتی خودروسازها به عرضه‌ خودرو با روش پرداخت اقساطی نیز تمایل پیدا کنند.

تایید و تکذیب اخبار در مورد صندوق‌های پالایشی دولت قبل و نیز اختلاف وزارت نفت و اقتصاد، یکی از عوامل موثر ریزش شاخص بورس در مرداد دو سال پیش و خروج سرمایه گذاران بود.