به روزآوری مطالبات هم درمانگر درد قطعه ساز نیست /خودروساز مبالغ پیش فروش خودرو را در اختیار قطعه ساز بگذارد


کد خبر : ۱۹۱۴ | تاریخ انتشار : ۱۹-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت قطعه سازی آریا پارت ساینا می گوید: تنها در صورتی ارزش سرمایه قطعه ساز حفظ و تولید توجیه خواهد داشت که خودروساز مبالغی را که بابت پیش فروش خودرو از خریدار و مصرف کننده دریافت می کند در اختیار تولیدکننده قرار دهد تا قطعه سازان بتوانند خریدهای خود را به روز انجام داده  و سود بانکی ، جریمه دیرکرد و مالیات اضافی پرداخت نکنند .

بابک کریمیان مدیرعامل شرکت قطعه سازی آریا پارت ساینا در گفت وگو با پایگاه خبری خبرقطعه اظهار داشت: افزایش و بی ثباتی نرخ ارز باعث توقف فروش مواد اولیه داخلی به خصوص انواع لوله، ورق و میلگرد شده که این موضوع منجر به توقف تولید برخی از محصولات هم شده است.

به گفته او با توجه به شرایط روز اقتصادی حتی اگر خودروسازان قیمت ها را هم به روز هم کنند، کمکی به قطعه ساز نخواهد شد. چراکه شرایط پرداخت خودروساز با شرایط بازار تطابق ندارد. علاوه برآن تمام خریدهای ما نقدی است، درحالیکه فروش مدت دار است. آن هم بدون تعهد زمان پرداخت.
 مدیرعامل شرکت قطعه سازی آریا پارت ساینا با بیان اینکه تنها موضوعی که تولیدکننده  گان طی سال های اخیر نسبت به آن بی توجه بوده اند حفظ ارزش سرمایه بوده است، گفت: اگر قرار بود این موضوع مورد توجه قرار گیرد، میبایست خیلی پیش تر کارخانه ها تعطیل و تولید هم متوقف می شد.
به عقیده او تولید به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد و تولیدکننده به واسطه علاقه ای که به این امر دارد فرسنگ ها از منطق فاصله گرفته است.
بابک کریمیان درادامه افزود: تنها در صورتی ارزش سرمایه قطعه ساز حفظ و تولید توجیه خواهد داشت که خودروساز مبالغی را که بابت پیش فروش خودرو از خریدار و مصرف کننده دریافت می کند در اختیار تولیدکننده قرار دهد تا قطعه سازان بتوانند خریدهای خود را به روز انجام داده  و سود بانکی ، جریمه دیرکرد و مالیات اضافی پرداخت نکنند .که این هم کلا وجود خارجی نخواهد داشت.
از نظر او شرایط کنونی به جز فشار و سختی برای  تولیدکننده به طبع آن اتخاذ تصمیمات هیجانی از روی خستگی و ناتوانی مالی و روحی نتیجه ای نخواهد داشت.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی