تولید شیشه با استاندارد و تکنولوژی روز اروپا توسط ونوس شیشه در ایران


کد خبر : ۲۳۸۴ | تاریخ انتشار : ۱۹-۰۴-۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

در ایران صنعت تولید شیشه به لطف وجود منابع و مواد اولیه و انتقال دانش و تکنولوژی نسبت به باقی صنایع رشد خوبی داشته و تولیدکنندگان شیشه به ویژه شیشه خودرو، محصولاتی مطابق با استانداردهای روز دنیا را تولید می کنند. شرکت تولیدی ونوس شیشه یکی از پیشرفته ترین خطوط تولید شیشه خودرو را در ایران دارد که به واسطه خرید دستگاه و تکنولوژی از کشورهای مطرح و بکارگیری تیم مهندسی بسیار با تجربه و خبره توانسته شیشه های تمام خودروهای مونتاژی را به تولید برساند.

به گزارش خبر قطعه، به دلیل پیشرفت صنعت تولید شیشه خودرو، یکی از نخستین قسمت های خودرو که به سادگی داخلی سازی می شود، همین شیشه است. شرکت تولیدی ونوس شیشه به لطف انتقال تکنولوژی از اتریش و خرید دستگاه و تجهیزات از کشورهای سوییس، اسپانیا و فنلاند و همچنین احداث اولین خط تولید کوره پرسی شیشه خودرو در ایران و بکارگیری تیم مهندسی و تحقیق و توسعه مجرب، توانسته به موفقیت های چشمگیری در سالهای اخیر دست یابد. البته صنعت تولید شیشه خودرو هم چندان بی چالش نیست. در واقع صنعت پایین دستی که صنعت خودروسازی بوده و صنعت بالادستی که تولید جام شیشه هستند هر دو از صنعت قطعه سازی قدرتمندتر بوده و این موضوع به یک چالش مهم برای شرکت های تولیدکننده شیشه خودرو تبدیل شده است.

بهرام نوروزی مدیرعامل شرکت تولیدی ونوس شیشه در گفتگو با خبر قطعه اظهار کرد که این شرکت با اتکا به دانش بالا و خطوط تولید مدرن خود، توانسته در سالهای اخیر به سادگی شیشه های انواع خودروهای مونتاژی را به تولید برساند و یکی از موانع پیش رو برای شرکت های خودروساز خصوصی و دولتی را که بحث داخلی سازی بوده را از سر راه برداشته است.

شیشه خودرو ونوس شیشه

نوروزی مدیرعامل این شرکت در خصوص قیمت رقابتی محصولات این شرکت گفت: شیشه های تولیدی شرکت ونوس نه تنها از نظر کیفیت با شرکت های مطرح اروپایی قابل رقابت هستند، بلکه از نظر قیمت نیز به مراتب مقرون به صرفه تر بوده و موجب کاهش ارزبری تولید خودرو می شوند. وی در ادامه مطرح کرد که شیشه های ونوس حتی از نظر قیمت با شرکت های چینی نیز قابل رقابت هستند و این در حالیست که کیفیت تولیدی شیشه های این شرکت نسبت به رقبای چینی به مراتب بالاتر است.

بهرام نوروزی مدیرعامل ونوس شیشه و عضو انجمن همگن قطعه سازان خودرو استان تهران وجه تمایز این شرکت را با رقبا تیم مهندسی بی مانند و همچنین سرمایه گذاری سنگین در راستای خرید تکنولوژی روز دنیا دانست و بیان کرد که ونوس شیشه سالهاست که با برنامه ریزی دقیق سعی کرده تکنولوژی تولید خود را هم تراز با تکنولوژی تولید شیشه خودرو در دنیا نگه دارد.

نوروزی در ادامه گفت که این شرکت هم اکنون تنها تولید کننده شیشه خودرو در ایران بوده دارای کوره پرس شیشه جلو بوده و شیشه های خودرو را با این تکنولوژی تولید می کند. وی همچنین خبر از خرید نسل جدید کوره های پرس شیشه خودرو داد و بیان کرد که با راه اندازی نسل جدید کوره های پرس شیشه، ضمن بالارفتن کیفیت تولید این شرکت، تیراژ تولید هم به بیش از دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

بهرام نوروزی مدیرعامل ونوس شیشه اظهار کرد که وضع پرداخت مطالبات قطعه سازان در شرکت های خودروسازی خصوصی مقداری نسبت به دولتی ها بهتر است. اما نکته ای که سبب تمایز اصلی خودروسازان خصوصی با دولتی شده، مساله کیفیت و درک مزیت کیفی در خودروسازان خصوصی است. موضوعی که در خودروسازان دولتی کمتر به آن پرداخته می شود. به عبارت دیگر خودروسازان خصوصی به دلیل اینکه سرمایه محدودی دارند و به خزانه دولت متصل نیستند، شاید در ابتدا در بحث قیمت سختگیری بیشتری نسبت به خودروسازان دولتی داشته باشند.

اما اهمیت کیفیت قطعات تولیدی در خودروسازان خصوصی به مراتب بالاتر بوده و این شرکت ها حاضرند بهای بیشتری برای خرید قطعات با کیفیت بالاتر پرداخت کنند. این در حالیست که خودروسازان دولتی شاید سختگیری اولیه کمتری برای تعیین قیمت قطعه داشته باشند، اما اهمیت کمتری هم به موضوع کیفیت می دهند و کمتر حاضرند بهای کیفیت بالای قطعه را پرداخت کنند. به همین جهت عمده تمرکز ونوس شیشه روی تولید ۱۰۰ درصدی شیشه برای خودروهای مونتاژی بوده و تنها چند محصول ایران خودرو که نیاز به شیشه با کیفیت بالاتری داشته اند، شیشه آنها توسط ونوس شیشه تامین می شود.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی