گفتگو با معاونت مهندسی شرکت پژوهش صنعت مدرن/ امکان تولید انواع چراغ خودرو در ایران


کد خبر : ۲۵۱۶ | تاریخ انتشار : ۰۷-۰۶-۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

شرکت پژوهش صنعت مدرن بزرگترین تولیدکننده چراغ انواع خودرو و موتورسیکلت بوده و بیشترین سهم بازار را اکنون در اختیار دارد. طی بازدیدی که از کارخانه این شرکت در شهریار داشتیم، با بخش های مختلف خطوط تولید این شرکت و همچنین دستگاه ها و ظرفیت های موجود در آن آشنا شدیم.

شرکت پژوهش صنعت مدرن بزرگترین تولیدکننده چراغ انواع خودرو و موتورسیکلت بوده و بیشترین سهم بازار را اکنون در اختیار دارد. طی بازدیدی که از کارخانه این شرکت در شهریار داشتیم، با بخش های مختلف خطوط تولید این شرکت و همچنین دستگاه ها و ظرفیت های موجود در آن آشنا شدیم.

به گزارش خبر قطعه، این شرکت در خصوص تامین چراغ برخی از خودروها سورس دوم بوده و در خصوص چراغ برخی دیگر از خودروها مانند تارا و ری را تک سورس است. نکته جالب ظرفیت تولید بالا و همکاری این شرکت با خودروسازان در زمینه توسعه چراغ های خودرو بوده است. البته این شرکت همواره سعی کرده که یک گام جلوتر از سطح خودروسازی کشور قرار داشته باشد و به تازگی هم قراردادی را با کرمان موتور برای تولید چراغ جک J4 منعقد کرده است.

 

 

این شرکت در آینده هم قصد تولید چراغ دیگر خودروهای وارداتی را در کشور دارد. البته چراغ تنها محصول تولیدی این شرکت نیست و پژوهش صنعت مدرن محصولات دیگری اعم از گرمکن صندلی خودرو، ضد یخ و … را هم تولید می کند.

در طی بازدیدی که از این کارخانه داشتیم، فرصتی پیش آمد تا با معاونت مهندسی گروه پژوهش صنعت مدرن در خصوص اقدامات صورت گرفته در این شرکت و برنامه های آتی آن گفت و گویی داشته باشیم. شرکت پژوهش صنعت مدرن در این سالها تلاش زیادی روی افزایش تیراژ تولید و کاهش وابستگی به خارج از کارخانه و خارج از کشور داشته است. این شرکت به منظور امکان تولید چراغ های جدید، خط تولید SMD را نیز تاسیس کرده که برخی از ادوات آن از خارج کشور وارد می شود. ولی همین مونتاژ نیز چیزی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد ارزش افزوده دارد.

بازدید از خط تولید شرکت پژوهش صنعت مدرن چراغ خودرو تولید (1)

یکی از نوآوری های این شرکت، طراحی چراغ جلو ری را با LEDهای داینامیک راهنما و دیلایت و همچنین چراغ های اصلی جلو با قابلیت Turn Light یا Cornering بوده که نخستین بار است که چراغی در داخل کشور با این قابلیت تولید می شود. این شرکت در سال جاری برنامه تولید حدود ۷ میلیون چراغ را داشته که بخشی از آن برای تامین خطوط تولید و بخشی دیگر برای بازار افترمارکت است.

شرکت مدرن با دارابودن ۱۳۵۰ پرسنل، بزرگترین تولیدکننده چراغ وسایل نقلیه در ایران محسوب می شود. یکی از دلایل موفقیت این شرکت، کاهش وابستگی به خارج از شرکت بوده، به نوعی که حتی پلاستیک های ضربه گیر حباب دار، جعبه و کارتون ها نیز توسط این شرکت تولید می شود. نکته ای که در حین بازدید از این مجموعه توجه ما را به خود جلب کرد، تولید برخی از دستگاه های مورد نیاز در خطوط تولید و همچنین طراحی صفر تا صد خطوط تولید بود که تماما در همین مجموعه انجام می شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی