رشد 70 درصدی تعداد اعضا با حضور در نمایشگاه

توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان


کد خبر : ۲۵۳۴ | تاریخ انتشار : ۲۲-۰۶-۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ | مدت مطالعه: 3 | نسخه چاپی نسخه چاپی

تعاونی تامین نیاز قطعه سازان خودرو حدود دو سال پیش با هدف تعامل و همکاری با انجمن های فعال در صنعت قطعه سازی خودرو و ایجاد شبکه گسترده توزیع در سیستم فروش، پیگیری مطالبات قطعه سازان عضو تعاونی و ایجاد صندوق اعتباری در جهت کمک به نقدینگی اعضا تاسیس شد و آغاز بکار کرد. فرصتی پیش آمد تا با علی یکه فلاح رییس هیات مدیره تعاونی تامین نیاز قطعه سازان در خصوص برنامه های این تشکل و همچنین اقدامات صورت گرفته گفتگویی داشته باشیم.

تعاونی تامین نیاز قطعه سازان خودرو حدود دو سال پیش با هدف تعامل و همکاری با انجمن های فعال در صنعت قطعه سازی خودرو و ایجاد شبکه گسترده توزیع در سیستم فروش، پیگیری مطالبات قطعه سازان عضو تعاونی و ایجاد صندوق اعتباری در جهت کمک به نقدینگی اعضا تاسیس شد و آغاز بکار کرد. فرصتی پیش آمد تا با علی یکه فلاح رییس هیات مدیره تعاونی تامین نیاز قطعه سازان در خصوص برنامه های این تشکل و همچنین اقدامات صورت گرفته گفتگویی داشته باشیم.

به گزارش خبر قطعه، علی یکه فلاح رییس هیات مدیره تعاونی قطعه سازان کشور و عضو انجمن همگن قطعه سازان استان تهران اظهار کرد که این تعاونی اکنون به ۲۵ درصد از اهداف خود نزدیک شده و هدف اصلی حمایت از صنعتگران و زحمتکشان بخش قطعات خودرو و صنایع همگن وابسته است.

 

یکه فلاح افزود که تعاونی یک تشکل اقتصادی، زیرساختی و تامین نیاز بوده و در بخش های ماشین آلات، تکنولوژی، خدمات و مواد اولیه و فروش تحت برند ثبت شده تعاونی قطعه سازان فعالیت و از اعضای خود پشتیبانی می کند. یکه فلاح به حجم انبوه قطعات موجود در بازار افترمارکت اشاره کرد و گفت که حجم بازار افترمارکت و قطعات یدکی حدود هشت برابر ظرفیت خط خودروسازان بوده و هدف تعاونی تامین نیاز قطعه سازان تسهیل حضور تولید کنندگان قطعات خودرو در بازار افترمارکت و همچنین ارائه قطعاتی با کیفیت و با قیمت مناسب به مصرف کننده و مردم است.

یکه فلاح تصریح کرد که مشتریان با اتکا به برند و گارانتی تعاونی می توانند قطعاتی را از این مجموعه خریداری کنند که همگی در سطح کیفی مطلوب بوده که توسط قطعه سازان مختلفی تولید شده و همگی تحت برندی واحد عرضه می شوند.

یکه فلاح در خصوص توافق در بخش تامین مواد اولیه برای قطعه سازان بیان کرد که نخستین توافق بین تعاونی تامین نیاز قطعه سازان با گروه فلزی که امکان تامین ورق های گالوانیزه را دارد، منعقد شده است. طی این توافق قطعه سازان می توانند با شرایط مطلوبتر و با موعد پرداخت طولانی تری نسبت به چیزی که در بازار رایج است در خصوص خرید ورق گالوانیزه اقدام کنند. این اقدام با علم به محدودیت های نقدینگی و مالی قطعه سازان صورت گرفته تا زنجیره تامین بتواند با تنفس بیشتر نسبت به خرید اقدام کند.

 

یکه فلاح در ادامه افزود که تعاونی به دنبال توافق برای تامین مواد اولیه پتروشیمی و پلاستیکی و همچنین دیگر مواد اولیه برای اعضای خود بوده که به ترتیب برای دستیابی به آنها برنامه ریزی شده است.

رییس هیات مدیره تعاونی قطعه سازان کشور بیان کرد که در خصوص عرضه عمده و موردی قطعه به بازار هم نرم افزاری توسط تعاونی طراحی شده که می تواند پروسه فروش را برای مشتری تسهیل کند و امکان مدیریت آن نیز توسط تعاونی وجود دارد. در آینده نیز تعاونی با فراهم کردن زیرساخت های لازم، صادرات قطعات تولیدی خودرو را نیز در برنامه خود دارد. البته موضوع صادرات قطعه تا حد زیادی به صنعت خودروسازی داخلی وابسته است، ولی تعاونی برنامه دارد تا وابستگی خود را به خودروسازان کاهش دهد.

رییس هیات مدیره تعاونی تامین نیاز قطعه سازان کشور در پایان صحبت های خود به حضور پر رنگ در نمایشگاه قطعات خودرو اشاره کرد و گفت که ضمن حضور در این رویداد مهم، ۷۰ درصد به تعداد اعضای تعاونی اضافه شده و این تشکل همچنان در حال عضوگیری بوده و پذیرای حضور قطعه سازان و فعالین این حوزه است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی