میزان افزایش قیمت خودروهای کارکرده در یک سال


کد خبر : ۱۵۰۲ | تاریخ انتشار : ۰۸-۰۵-۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

بازار خودرو در طول یک سال گذشته نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده است. این موضوع شامل حال برخی از خودروهای کارکرده نیز می‌شود. در مورد بعضی مدل‌ها افزایش قیمت به ۵۷ درصد هم می‌‌رسد.

به گزارش خبرقطعه، خودروهای کارکرده با توجه به گرانی خودروهای صفر کیلومتر بازار خاص خود را دارند. بنا بر اطلاعات به دست آمده از سایت دیوار و آگهی‌های ثبت شده برای فروش خودروهای کارکرده در بازار، فهرستی از قیمت خودرو در محدوده ۱۵۰ تا ۳۶۵ میلیون تومانی به دست آمده است. روند نوسانی قیمت این خودروها همچنان ادامه دارد. البته این نوسان در تیر سال جاری کاهش یافته بود اما در طول یک سال گذشته، بعضی از انواع آنها تا ۵۷ درصد افزایش قیمت را نیز تجربه کرده‌اند.

در جدول زیر، ارزان‌ترین خودرو، پراید ۱۳۱ SE محسوب می‌شود. متوسط قیمت این خودرو در آگهی‌های منتشر شده در تیر سال جاری، ۱۵۵ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بود. در حالی که، این خودرو در تیر سال گذشته به طور متوسط با نرخ ۹۹ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان معامله می‌شد.

در راس گران‌ترین خودروها در جدول تجارت‌نیوز نیز، پژو پارس اتوماتیک TU5 قرار دارد که متوسط قیمت آن ماه گذشته به ۳۶۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان تومان رسید. این خودرو تیر سال گذشته به طور متوسط، ۲۶۶ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان قیمت داشت.

خودروهای کارکرده کمتر از ۳۶۵ میلیون تومان

افراد در تیر امسال، می‌توانستند پژو ۲۰۶ تیپ ۵، را با متوسط قیمت ۲۹۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان، خریداری کنند. این خودرو سال گذشته به طور متوسط، ۲۰۷ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان قیمت داشت.

خریداران همچنین می‌توانستند، پژو ۴۰۵ SLX بنزینی را با متوسط قیمت ۲۸۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان بخرند. این خودرو در تیر ۱۴۰۰ به طور متوسط، ۱۸۱ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان معامله می‌شد. این به معنای رشد ۵۵،۶۱ درصدی قیمت این خودرو است.

آنها می‌توانستند پژو ۴۰۵ GLX بنزینی را نیز با متوسط قیمت ۲۳۱ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان خریداری کنند. متوسط نرخ این خودرو در تیر سال گذشته، ۱۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. این خودروی کارکرده در بازه زمانی یک ساله، ۴۲٫۹۸ درصد افزایش قیمت داشت.

سمند LX ساده انتخاب دیگری است که متوسط قیمت آن در آگهی‌ها ۲۵۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بوده است. این خودرو تیر سال ۱۴۰۰، با متوسط قیمت ۱۶۶ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان معامله می‌شد.

خودروهای حدود ۲۰۰ میلیون تومان و کمتر

فروشندگان خودرو، ام‌وی‌ام ۳۱۵ هاچبک اسپرت اکسلنت را با متوسط قیمت ۲۸۲ میلیون در سایت دیوار آگهی کرده بودند. متوسط قیمت این خودرو در سال گذشته، ۲۰۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تومان بود. این به معنای رشد ۳۵٫۴۳ درصدی قیمت این خودرو است.

در فهرست خودروهای کارکرده کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان، همچنین افراد می‌توانند نام ساینا دنده‌ای EX و تیبا هاچبک EX را بیابند. متوسط قیمت آنها در آگهی‌ها به ترتیب ۱۸۴ میلیون و ۸۰ هزار و ۱۷۸ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان بوده است. این خودروها سال گذشته، به طور متوسط ۱۲۵ میلیون و ۸۰ هزار و ۱۱۶ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان معامله می‌شدند.

جدول ۱۰ خودروی کارکرده پرطرفدار را در ادامه می‌بینید. در این جدول، قیمت خودروها، در تیر ۱۴۰۱ با خرداد امسال و همچنین تیر سال گذشته مقایسه شده است.

در این فهرست، پژو پارس دوگانه سوز و پراید ۱۳۱ SE بیشترین و پژو پارس اتوماتیک TU5 و پژو ۲۰۶ تیپ ۵، کمترین رشد قیمت را نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

همچنین ساینا دنده‌ای EX و  پژو ۲۰۶ تیپ ۲، نسبت به خرداد سال جاری افت و مابقی خودروها در این بازه زمانی رشد قیمت را تجربه کرده‌اند. پژو پارس دوگانه سوز در طول یک ماه بیشترین و تیبا هاچبک EX، کمترین رشد را داشته است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

کیفیت خودروهای داخلی؛ آینه‌ای از چالش‌های اقتصادی، مدیریتی و الزامات استاندارد
 قطعه‏‏‏‌سازی در رکود/ تولید و فروش قطعه خودرو در آبان کاهش یافت
از مواد اولیه تا محصول نهایی؛ مسیر تعالی کیفیت قطعات خودرو
راه‌اندازی “مرکز امید و زندگی” در کارخانه چسب و ابر تهران برای نگهداری و بازپروری معتادان
پشت‌پرده ادعای نادرست شهردار تهران درباره «ایران‌خودرو» چیست؟ 
مطالبات معوق قطعه‌سازان به ۵۵ همت رسید / هشدار نسبت به آب رفتن حمایت ۲۰ همتی
انتخاب شرکت «آرکا تجارت آتیه» در فهرست ۱۰۰ بنگاه برتر صنعتی کشور (SME100)
زنگ خطر برای آینده تولید خودرو کشور به صدا درآمده است!
برگزاری نشست کمیته ارز و گمرک انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو کشور
وضعیت قطعه‌سازان از زبان نایب‌رئیس انجمن قطعه سازان تهران / ارسال لیست قطعه‌سازان به بانک‌ها، اما بدون پرداخت
«نه» بانک‌ها به خودروسازان
افت تولید سواری‌ها؛ رشد فروش ماهانه/ فاصله ایران‌خودرو و سایپا بیشتر شد
لزوم تسریع پرداخت تسهیلات ۴۰ همتی به قطعه سازان از سوی بانک‌ها
شکایت از ایران خودرو نصف شد
هشدار قطعه‌سازان: اگر ۲۰ همت سایپا تا ۲۰ آذر نرسد، بحران این شرکت عمیق‌تر می‌شود
درخواست قطعه‌سازان از سایپا: مطالبات ۶۰ روزه را پرداخت کنید
خبری از تسهیلات ۴۰ همتی به خودروسازان نیست؟
هفته آینده؛ تخصیص ۲۰ همت به خودروسازان برای پرداخت بدهی به قطعه‌سازان
نبض کند خودروسازان؛ نیم میلیون خودرو در ۸ ماه تولید شد
فشار بی‌سابقه بر قطعه‌سازان؛ هشدار درباره سقوط زنجیره تأمین خودرو
تسهیلات ۴۰همتی به بن‌بست خورد؟
به جای تصمیم گیری برای خودروسازان؛ مشکل دارو و زیر میزی پزشکان را حل کنید!