قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا کمتر از اسفند ۱۴۰۱ شد


کد خبر : ۲۳۳۲ | تاریخ انتشار : ۲۷-۰۳-۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

در پی کاهش قیمت ارز در بازار آزاد قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا به قیمتی پایینتر از قیمت های اسفند ۱۴۰۱ رسیده است.                                                                                 

طبق بررسی خبر قطعه محصولات این شرکت ها در بازار در بازه سه ماهه نشان می دهد که خودروهای داخلی شاهد کاهش میانگین ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومانی قیمت هستند. کاهش قیمت خودرو که از حدود یک ماه پیش آغاز شده از امروز شنبه ۲۷/۳/۱۴۰۲ سرعت بیشتری گرفته و بازار در نبود خریدار، به سمت کاهش بیشتر قیمت ‌ها به‌ ویژه در بخش خودروهای مونتاژی حرکت می‌کند.

به طوری که ۵۰ درصد از متقاضیان خودروهای مونتاژی که در دور اول عرضه یکپارچه خودرو در سامانه، ثبت نام کرده بودند بعد از فراخوان خودروساز نسبت به واریز وجه خرید خودرو اقدام نکردند و به این ترتیب از خرید خودرو انصراف داده ‌اند که همین امر موجب خالی شدن ظرفیت برای خودروهای مونتاژی شده است. همچنین خودروهای هایما و ساینا بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

سرپرست پیشین وزارت صنعت، معدن و تجارت در همین رابطه هفته جاری در گفت و گو با رسانه ها گفت: قیمت خودرو این روزها کاهشی است و این روند با توجه به برنامه ‌های وزارت صمت ادامه خواهد داشت.

 

 

درصد کاهش

 

قیمت۱۵/۰۱/۱۴۰۲

(تومان)

قیمت ۲۴/۰۳/۱۴۰۲

 

(تومان)

نام خودرو ردیف
 

 

۱۸.۵۴%

۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰ پژو ۲۰۶ تیپ ۳ ( پانوراما) صفر، ۱۴۰۲ ۱
 

 

۱۷.۸۵%

 

۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰ آریسان ۲ دوگانه سوز صفر، ۱۴۰۲ ۲
 

 

۲۲.۷۷%

۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ژو ۲۰۷ MC اتوماتیک صفر، ۱۴۰۲، ۳
 

 

 

۲۳.۳۸%

۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ پژو ۴۰۵ GLX دوگانه سوز صفر، ۴
 

 

۴.۹۲%

۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۷۵,۰۰۰,۰۰۰ پژو پارس LX صفر، ۱۴۰۲، ۵
 

 

 

۱۴.۴۷%

۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ پژو پارس LX (سفارشی) صفر ۶
 

 

 

۲۴.۱۹%

۶۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰ پژو پارس ساده ( XU7P سفارشی ) صفر، ۷
 

 

 

۲۵.۵%

۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰ تارا اتوماتیک ساده صفر، ۱۴۰۲ ۸
 

 

 

۱۹.۶۶%

۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۰۷,۰۰۰,۰۰۰ دنا پلاس ۶ دنده توربو صفر، ۱۴۰۲ ۹
 

 

 

 

۱۵.۸۹%

۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۷۹۹,۰۰۰,۰۰۰ خودرو دنا پلاس اتوماتیک توربو صفر، ۱۴۰۲ ۱۰
 

 

 

۱۷.۸۵%

۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰ دنا معمولی صفر، ۱۴۰۱، ۱۱
 

 

 

۲۳.۰۸%

۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ رانا پلاس دنده ای_پانوراما صفر، ۱۴۰۲، ۱۲
 

 

 

۲۷.۸۳%

۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰ رانا پلاس ساده صفر، ۱۴۰۲، ۱۳
 

 

 

+۲۰.۰%

۴۸۳,۰۰۰,۰۰۰ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰ سمند LX EF7 صفر، ۱۴۰۱، ۱۴
 

 

 

۲۷.۸۳%

۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۴۳۳,۰۰۰,۰۰۰ انا پلاس ساده صفر، ۱۴۰۲ ۱۵
 

 

 

۲۸.۵۷%

۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سمند سورن پلاس دنده ای صفر، ۱۴۰۲ ۱۶
 

 

 

۱۷.۸۶%

۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰ دنا معمولی صفر، ۱۴۰۱، ۱۷
 

 

 

۱۱.۷۶%

۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱.۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ وتون تونلند ۲.۸ لیتر دیزلی صفر، ۱۴۰۱ ۱۸
 

 

 

۲۸.۱۲%

۱.۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱،۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ هایما S5 6AT صفر، ۱۴۰۲ ۱۹
 

 

 

۳۲.۱۰%

۱.۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱،۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰ هایما S7 پلاس صفر، ۱۴۰۲ ۲۰
 

 

 

+۱۱.۵%

۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ برلیانس H330 1.65 دنده ای صفر، ۲۱
 

 

 

+۴.۶%

۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰ پادرا پلاس دوگانه سوز صفر، ۱۴۰۱ ۲۲
 

 

 

۷.۲۴%

۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ راید ۱۱۱ SE صفر، ۹۹، ۲۳
 

 

 

 

۶.۰%

۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰ پراید ۱۳۱ SE صفر، ۹۹، ۲۴
 

 

 

۱۳.۳۳%

۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰ راید ۱۵۱ SE صفر، ۱۴۰۲ ۲۵
 

 

 

۱۷.۸۱%

۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تیبا صندوق دار SX بنزینی صفر، ۱۴۰۱ ۲۶
 

 

 

۱۵.۲%

۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰ تیبا هاچ بک EX صفر، ۱۴۰۱، ۲۷
 

 

 

۴.۳۵%

۱،۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱،۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰ چانگان CS 35 (مونتاژ) صفر، ۲۸
 

 

 

۲۲.۰۸%

۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ساینا EX دنده ای صفر، ۱۴۰۱ ۲۹
 

 

 

 

۲۱.۲۵%

۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰ ساینا S دنده ای صفر، ۱۴۰۲ ۳۰
 

 

 

۷.۶۹%

۲۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ سیتروئن C3 (مونتاژ) صفر، ۹۸، ۳۱
 

 

 

۲۳.۵۳%

۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰ شاهین G صفر، ۱۴۰۲، ۳۲
 

 

 

۰%

۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰ کارون پیکاپ دو کابین دنده ای صفر، ۱۴۰۱ ۳۳
 

 

 

_____

______ ۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰ خودرو کوییک R پلاس اتوماتیک صفر، ۱۴۰۲ ۳۴
 

 

 

۱۵.۵۵%

۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰ کوییک اتوماتیک پلاس صفر، ۱۴۰۲ ۳۵
 

 

 

۹.۱۴%

۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰ ۳۱۸,۰۰۰,۰۰۰ کوییک دنده ای S صفر، ۱۴۰۲ ۳۶
 

 

 

۱۳.۰۴%

۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ کیا سراتو (مونتاژ) ۲.۰ لیتر آپشنال صفر، ۹۸ ۳۷
 

 

 

۱۱.۷۶%

۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ نیسان وانت زامیاد دیزل صفر، ۱۴۰۲ ۳۸

 

 

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی