قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران


کد خبر : ۲۷۸۳ | تاریخ انتشار : ۱۴-۰۸-۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ | مدت مطالعه: 3 | نسخه چاپی نسخه چاپی

در حاشیه رویداد Kito Next که نخستین رویداد بررسی فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور در دانشگاه علم و صنعت بوده، علی بهرامی مدیرعامل کادک (شرکت تامین قطعات کرمان خودرو) صحبت هایی در خصوص نیاز امروز صنعت خودروسازی کشور و معضلات اصلی صنعت خودروسازی داشت. 

معضلات قطعه سازی و صنعت خودرو مدیرعامل کادک

در حاشیه رویداد Kito Next که نخستین رویداد بررسی فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور در دانشگاه علم و صنعت بوده، علی بهرامی مدیرعامل کادک (شرکت تامین قطعات کرمان خودرو) صحبت هایی در خصوص نیاز امروز صنعت خودروسازی کشور و معضلات اصلی صنعت خودروسازی داشت.

به گزارش خبر قطعه، علی بهرامی مدیرعامل شرکت قوای محرکه کرمان موتور کادک در حاشیه رویداد بررسی فرصت های نوآوری کرمان موتور در دانشگاه علم و صنعت بیان کرد که در سالهای گذشته به واسطه تحریم ها و همچنین همه گیری کرونا بسیاری از صنایع تعطیل شدند. وی اظهار کرد که شرکت کادک که مسئول تامین و داخلی سازی کرمان موتور بوده بالغ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در همین سالهای گذشته کرده است.

مدیرعامل کادک اظهار کرد که فرآیند مونتاژ در کرمان موتور به سرعت در حال جایگزین شدن با فرآیند طراحی بوده و اگر طراحی انجام شده با تکنولوژی روز همراستا نباشد، منافع چندانی برای ساختار تولید ندارد. به همین جهت نیاز به همکاری صنایع با دانشگاه ها و استفاده از نخبگان دانشگاهی الزامی است.

مدیرعامل شرکت تامین کرمان موتور کادک در خصوص چالش های قطعه سازی و تامین بیان کرد که داخلی سازی نیازمند سرمایه گذاری بوده که چالش بزرگی هم در زمینه سرمایه و هم در حوزه مدیریت استراتژی شفاف در ایران وجود دارد. وی افزود که زنجیره تامین فعلی پاسخگوی نیاز فعلی خودروسازها نیست. شرکت هایی مانند ساپکو، سازه گستر و کادک واسط بین خودروساز و قطعه ساز هستند و به جای اینکه به طراحی قطعه و کمک در توسعه و طراحی بپردازند، صرفا در حال تامین قطعه برای خودروسازان هستند. این در حالیست که اگر نظام Tiering در ایران برپا شده بود، دیگر لزومی نداشت خودروساز برای تامین قطعه خود با قطعه ساز وارد مذاکره شود.

قیمت تمام شده بالاتر یا برابر با بازارهای جهانی در زمینه مواد اولیه را یکی دیگر از معضلات شرکت های خودروسازی در ایران دانست. این در حالیست که قیمت خودرو به صورت دستوری و توسط دولت تعیین می شود. در همین شرایط در صورت استفاده از پلتفرم های مشترک می توان هزینه های تولید را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی