روند کنونی پرداخت مطالبات قطعه سازان کوچک را نابود می کند


کد خبر : ۱۶۶۹ | تاریخ انتشار : ۱۴-۰۶-۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت اردشیر می گوید: بسیار روشن است که شرکت های قطعه ساز کوچک ۵۰ نفره و کمتر با روند دریافت مطالبات کنونی طی ماه جاری و آینده تعطیل خواهند شد.

مهدی عیوض پور مدیرعامل شرکت قطعه سازی اردشیر در گفت و گو با پایگاه خبری خبر قطعه در رابطه با تیراژ تولید این شرکت در ماه های اخیر گفت: میزان تولیدات شرکت اردشیر در سال جاری و علی الخصوص در ماه های اخیر در حوزه قطعات خودرو کاهش چشمگیری داشته است و مطالبات معوقه (بیش از ۱۸۰ روزه ) و دریافتی حداکثر ۲۰ درصدی قطعات ارسالی ۲ ماه گذشته از تعطیلی قریب الوقوع بسیاری از شرکت های کوچک قطعه سازی خبر می دهد.

او ادامه داد: پس از سالها همکاری با صنعت خودرو به دلیل عدم وصول مطالبات و همچنین عدم صدور سفارش مناسب؛ جهت جلوگیری از تعطیلی و برای تامین هزینه جاری پرسنل ۵۰ نفره مجبور به فاصله گرفتن از صنعت خودرو شده ایم.

مدیرعامل شرکت اردشیر افزود: بسیار روشن است که شرکت های قطعه ساز کوچک ۵۰ نفره و کمتر با روند دریافت مطالبات کنونی طی ماه جاری و آینده تعطیل خواهند شد.

عیوض پور با اشاره به اینکه با تماس های مکرر تلفنی و البته بدون پاسخ با مدیران مربوطه و حضور در دفاتر مدیران تصمیم ساز نیزروند مثبتی در در پرداخت ها انجام نمی شود گفت: قیمت قطعات بدون در نظر گرفتن کاهش سفارشات (که معادل افزایش سربار گاها تا ۵۰ درصد قیمت قطعه است) بدون در نظر گرفتن هزینه های مالی ۲۱۰ روزه (که معادل ۳۰ درصد افزایش قیمت قطعات است) محاسبه می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی