فروش بیش از ظرفیت، سایپا را زیر بار تعهدات برد


کد خبر : ۵۳۴۷ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۹-۱۴۰۴ - ۸:۴۹ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

معمارباشی با انتقاد از سیاست‌های گذشته در عرضه خودرو اظهار کرد: در دو سال گذشته تعداد خودروهای عرضه‌شده در سامانه یکپارچه، علیرغم مخالفت مدیران شرکت سایپا، بیش از ظرفیت تولید انجام شده است که نتیجه آن افزایش تعهدات شرکت، تحمیل جرایم سنگین و فروش محصولات امروز با قیمت دو سال پیش بوده است.

خبر قطعه – آقای سهیل معمارباشی، درباره واگذاری سهام تودلی شرکت سایپا توضیح داد: واگذاری سهام تودلی شرکت سایپا طبق قانون توسط دارندگان سهام مذکور در دست پیگیری است و انجام خواهد شد. در این خصوص سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به عنوان نهاد تخصصی ، آمادگی خود را برای اهلیت سنجی فنی متقاضیان خرید این سهام اعلام کرده است.

وی در خصوص واگذاری مجموعه های خودروسازی زیر مجموعه شرکت سایپا اعلام کرد: لازم است همه ابعاد واگذاری این واحد های تولید در نظر گرفته و سپس تصمیمات لازم اتخاذ شود. به نظر می‌رسد مدیران سایپا میان گزینه‌های بد و بدتر نسبت به انتخاب گزینه بد مجبور شده اند، با این حال اقدامات مثبتی برای بهبود وضعیت شرکت اتخاذ شده و گزارش های شش ماهه شرکت موید این موضوع است به طوریکه کاهش ۱.۵ همتی زیان از نکات قابل توجه در صورت‌های مالی ۶ ماهه است.

معاون توسعه صنایع حمل‌ونقل ایدرو افزود: اکنون تیم مدیریتی سایپا تلاش می‌کند فروش را با ظرفیت واقعی تولید هماهنگ کند. این اصلاح، هرچند باعث کاهش نقدینگی و فشار بر زنجیره تأمین شده، اما برای کنترل تعهدات و اصلاح ساختار فروش شرکت ضروری است.

معمارباشی در پایان از صبوری قطعه‌سازان تشکر کرد و گفت: با همکاری کمیته خودرو، نهادهای نظارتی و حمایت وزیر صمت امیدوار هستیم سایپا از این مقطع سخت عبور کند.

برچسب ها:,

دیدگاه شما

آخرین اخبار

تخصیص ارز به صنعت خودرو و قطعه در الویت قرار بگیرد
تعهدات معوق «ایران خودرو» نزدیک به صفر شد؛ تاخیر نداریم!
گره‌ای که با ۳۱ سامانه باز نشد؛ گلایه فعالان اقتصادی از پیچیده‌تر شدن تجارت
حلقه گمشده مبارزه با آلودگی هوا؛ اسقاط انبوه موتورسیکلت و خودروهای فرسوده
خصوصی‌سازی ایران‌خودرو؛ آغاز یک تغییر واقعی در مدیریت صنعت خودرو
فشار ارزی بر صنعت قطعه‌سازی؛ «بهینه‌سازی سازوکار تخصیص ارز» و اصلاح روند «تخصیص درصدی»
برگزاری کارگاه تخصصی مالی و مالیاتی/ تمرکز کارگاه بر چالش‌های واقعی صنعت قطعه‌سازی
چرا برای خرید خودروی ۵۰۰ میلیونی باید معطل سامانه‌ها شد؟
تناقض در سیاست‌گذاری، صنعت خودرو را در بن‌بست نگه داشته است
عصر جدیدی در صنعت خودرو؛ از شکستن قیمت‌گذاری دستوری تا تزریق ۴۰ همت نجات‌بخش به زنجیره تأمین
۴۰ همت تزریق مالی؛ مُسکن موقت یا راه نجات قطعه سازی؟
هسته‌ای در صنعت | تهیه آلیاژهای سبک خودرو با فناوری هسته‌ای
بسته ۴۰ همتی فقط مسکن موقت است؛ چاره صنعت خودرو، خصوصی‌سازی واقعی و اصلاحات ساختاری
افزایش تنش‌های جهانی خطرات جدی برای زنجیره تأمین خودروسازی ایران
تأمین مالی حلقه گمشده پیوند سیاست‌گذاری و رشد اقتصادی
صنعت قطعه‌سازی زیر فشار سیاست‌گذاری‌های متناقض
ورود وزارت دفاع به قطعه‌سازی خودرو/ آمادگی جهت همکاری با خودروسازان
 اقتصاد ایران در آستانه رکود عمیق و جهش تورمی قرار دارد
فروش بیش از ظرفیت، سایپا را زیر بار تعهدات برد
تنگنای مالی بنگاه‌ها در سال آینده تشدید می‌شود
اقتصاد ایران گرفتار ۱۴ سیاه‌چاله است / زیان انباشته خودروسازان به ۳۱۰ همت رسید
خصوصی‌سازی واقعی، ایران‌خودرو را نجات داد؛ سایپا در بحران تولید