مدیریت دولتی خودروسازها اصلی ترین مشکل صنعت خودرو


کد خبر : ۱۲۹۱ | تاریخ انتشار : ۳۰-۰۳-۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

سخنگوی دولت در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت: یکی از مشکلاتی که دولت به جنگ آن رفته است، مشکل خودرو است که در این زمینه، ریشه ای ترین و اساسی ترین مشکل، همان دولتی بودن مدیریت این صنعت است.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت : مشکل صنعت خودرو، مشکلی است که طی سال های طولانی بر روی هم تلنبار شده است. دولت معتقد است که باید به جنگ همه مشکلات برود و همزمان در حال حل مشکلاتی است که هرکدام در گرو یکدیگر هستند.

بهادرمی جهرمی گفت: نمی توان انتظار داشت که دولت همه مشکلات را با هم حل کند، با این حال تمام توان خود را برای حل مشکلات صرف می کند.

وی گفت : یکی از مشکلاتی که دولت به جنگ آن رفته است، مشکل خودرو است  که در این زمینه ریشه ای ترین و اساسی ترین مشکل هم، همان دولتی بودن مدیریت خودروسازان این صنعت است. اگر مدیریت دولتی باشد، از طریق سفارش کارمند استخدام می کنند، خودرو اعطا می می کنند، فساد ایجاد می شود و خودرو و قیمت تمام شده آن افزایش می یابد،  ناکارآمدی از بین نمی رود و مشکلاتی از این قبیل برجا می ماند. دولت مصمم است که ریشه این مشکلات را برطرف کند و رئیس جمهور هم دستور آن را صادر کرده است.

این سخنان در حالی مطرح شد که بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو معتقد است که خصوصی‌سازی این دو شرکت، در صورتی اتفاق می افتد که دولت به طور کلی از این صنعت کناره گیری کند. به گفته وی، اقدامات دولت بوده است منجر شده که صنعت خودروسازی کشور به این وضعیت کشانده شود.

وی افزود: بخش خصوصی پتانسیل ورود به این صنعت را دارد. با خصوصی‌سازی ایران خودرو و سایپا این امکان وجود دارد که در این صنعت تحولات مثبتی ایجاد شود. اما اگر اقدامات بخش خصوصی هم به عملکردکنونی محدود شود، تحولی ایجاد نخواهد شد؛ به جز اینکه با کشورهای دیگر تعاملات خودرویی برقرار شود. در این صورت سرمایه‌گذار و متخصص این حوزه وارد کشور می شوند و اقدامات مثبتی انجام خواهند داد.

 

منبع: car.ir

دیدگاه شما

آخرین اخبار

کیفیت خودروهای داخلی؛ آینه‌ای از چالش‌های اقتصادی، مدیریتی و الزامات استاندارد
 قطعه‏‏‏‌سازی در رکود/ تولید و فروش قطعه خودرو در آبان کاهش یافت
از مواد اولیه تا محصول نهایی؛ مسیر تعالی کیفیت قطعات خودرو
راه‌اندازی “مرکز امید و زندگی” در کارخانه چسب و ابر تهران برای نگهداری و بازپروری معتادان
پشت‌پرده ادعای نادرست شهردار تهران درباره «ایران‌خودرو» چیست؟ 
مطالبات معوق قطعه‌سازان به ۵۵ همت رسید / هشدار نسبت به آب رفتن حمایت ۲۰ همتی
انتخاب شرکت «آرکا تجارت آتیه» در فهرست ۱۰۰ بنگاه برتر صنعتی کشور (SME100)
زنگ خطر برای آینده تولید خودرو کشور به صدا درآمده است!
برگزاری نشست کمیته ارز و گمرک انجمن تخصصی صنایع همگن قطعه‌سازان خودرو کشور
وضعیت قطعه‌سازان از زبان نایب‌رئیس انجمن قطعه سازان تهران / ارسال لیست قطعه‌سازان به بانک‌ها، اما بدون پرداخت
«نه» بانک‌ها به خودروسازان
افت تولید سواری‌ها؛ رشد فروش ماهانه/ فاصله ایران‌خودرو و سایپا بیشتر شد
لزوم تسریع پرداخت تسهیلات ۴۰ همتی به قطعه سازان از سوی بانک‌ها
شکایت از ایران خودرو نصف شد
هشدار قطعه‌سازان: اگر ۲۰ همت سایپا تا ۲۰ آذر نرسد، بحران این شرکت عمیق‌تر می‌شود
درخواست قطعه‌سازان از سایپا: مطالبات ۶۰ روزه را پرداخت کنید
خبری از تسهیلات ۴۰ همتی به خودروسازان نیست؟
هفته آینده؛ تخصیص ۲۰ همت به خودروسازان برای پرداخت بدهی به قطعه‌سازان
نبض کند خودروسازان؛ نیم میلیون خودرو در ۸ ماه تولید شد
فشار بی‌سابقه بر قطعه‌سازان؛ هشدار درباره سقوط زنجیره تأمین خودرو
تسهیلات ۴۰همتی به بن‌بست خورد؟
به جای تصمیم گیری برای خودروسازان؛ مشکل دارو و زیر میزی پزشکان را حل کنید!