خودرو را از دونرخی بودن خارج کنیم


کد خبر : ۵۱۱۲ | تاریخ انتشار : ۳۰-۰۷-۱۴۰۴ - ۸:۲۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

روح اله عباس‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بیان دلیل تشدید نابسامانی در بازار خودرو، گفت: بارها اعلام کردیم که دو مشکل در خودروسازی اعم از کیفیت و قیمت‌تمام شده وجود دارد که صنعت خودرو را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

نماینده بوئین‌‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به راهکارهایی برای ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخلی ادامه داد: یکی از این راهکارها اعمال استانداردهای حداقل ۸۵ گانه خودرو است که در کشور وجود دارد، همچنین تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی و استفاده از بخش تحقیق و توسعه در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد چرا که تمام نخبگان کشور که می‌توانند خلاق و نوآور باشند در این مراکز حضور دارند.

خبر قطعه – وی تصریح کرد: تولید مشترک با خودروسازی‌های بزرگ از دیگر راهکارهایی است که می‌تواند به رفع مشکلات حوزه خودرو منتهی شود ضمن اینکه می‌توان در آینده به تدریج قطعات خودروهای تولید داخلی را نیز بومی‌سازی کرد.این نماینده مجلس دوازدهم، یادآور شد: اگر واردات خودرو صورت بگیرد خودروسازان داخلی در رقابت با آنها برای ادامه حیات خود نسبت به ارتقای کیفیت محصولاتشان اقدام خواهند کرد در این شرایط باید اجازه دهیم خودروساز سود خود را در حاشیه بازار به دست آورد و خودروها از حالت

دو نرخی خارج شوند، در این صورت تعداد مطالبه‌گران در حوزه خودرو کاهش پیدا می‌کند.وی با بیان اینکه مردم بنابر شرایط ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز برای حفظ سرمایه خود به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند، اظهار کرد: خودروسازان عنوان می‌کنند وقتی در شرایط افزایش تورم، مواد اولیه اعم از مس، پلیمر و ورقه‌های فولاد گرم و سردی که خریداری می‌کنند افزایش قیمت پیدا می‌کند بنابراین آنها نیز باید بتوانند محصولات خود را آزادانه به فروش برسانند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: متاسفانه در واردات خودرو آنچه قانون‌گذار انتظار داشت، اتفاق نیفتاد و اگر واردات خودرو به تناسب مصوبه مجلس انجام شود قطعا بر بازار خودرو اثرگذار است.

برچسب ها:, ,

دیدگاه شما

آخرین اخبار

تخصیص ارز به صنعت خودرو و قطعه در الویت قرار بگیرد
تعهدات معوق «ایران خودرو» نزدیک به صفر شد؛ تاخیر نداریم!
گره‌ای که با ۳۱ سامانه باز نشد؛ گلایه فعالان اقتصادی از پیچیده‌تر شدن تجارت
حلقه گمشده مبارزه با آلودگی هوا؛ اسقاط انبوه موتورسیکلت و خودروهای فرسوده
خصوصی‌سازی ایران‌خودرو؛ آغاز یک تغییر واقعی در مدیریت صنعت خودرو
فشار ارزی بر صنعت قطعه‌سازی؛ «بهینه‌سازی سازوکار تخصیص ارز» و اصلاح روند «تخصیص درصدی»
برگزاری کارگاه تخصصی مالی و مالیاتی/ تمرکز کارگاه بر چالش‌های واقعی صنعت قطعه‌سازی
چرا برای خرید خودروی ۵۰۰ میلیونی باید معطل سامانه‌ها شد؟
تناقض در سیاست‌گذاری، صنعت خودرو را در بن‌بست نگه داشته است
عصر جدیدی در صنعت خودرو؛ از شکستن قیمت‌گذاری دستوری تا تزریق ۴۰ همت نجات‌بخش به زنجیره تأمین
۴۰ همت تزریق مالی؛ مُسکن موقت یا راه نجات قطعه سازی؟
هسته‌ای در صنعت | تهیه آلیاژهای سبک خودرو با فناوری هسته‌ای
بسته ۴۰ همتی فقط مسکن موقت است؛ چاره صنعت خودرو، خصوصی‌سازی واقعی و اصلاحات ساختاری
افزایش تنش‌های جهانی خطرات جدی برای زنجیره تأمین خودروسازی ایران
تأمین مالی حلقه گمشده پیوند سیاست‌گذاری و رشد اقتصادی
صنعت قطعه‌سازی زیر فشار سیاست‌گذاری‌های متناقض
ورود وزارت دفاع به قطعه‌سازی خودرو/ آمادگی جهت همکاری با خودروسازان
 اقتصاد ایران در آستانه رکود عمیق و جهش تورمی قرار دارد
فروش بیش از ظرفیت، سایپا را زیر بار تعهدات برد
تنگنای مالی بنگاه‌ها در سال آینده تشدید می‌شود
اقتصاد ایران گرفتار ۱۴ سیاه‌چاله است / زیان انباشته خودروسازان به ۳۱۰ همت رسید
خصوصی‌سازی واقعی، ایران‌خودرو را نجات داد؛ سایپا در بحران تولید