دعوت ایران خودرو از سرمایه گذاران برای افزایش تولید قطعات/ ۱۴۰۱ ریل سودآوری صادرات می شود


کد خبر : ۱۸۸۰ | تاریخ انتشار : ۱۰-۱۰-۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو گفت: شکست رکورد سال گذشته در پایان آذرماه، افزایش عرضه و افزایش شماره‌گذاری و تحویل خودرو از نکات مثبت صنعت تاثیر‌گذار خودرو در سال جاری است.

مهدی خطیبی با اشاره به افزایش کیفیت محصولات ایران‌خودرو، گفت: با تمام مشکلات و موانع، هم‌زمان موفق به افزایش تیراژ تولید و کیفیت محصولات شده‌ایم.

وی به تغییر در نحوه صادرات و سودآوری آن اشاره کرد و گفت: ایران‌خودرو به عنوان یک شرکت اقتصادی توجه به منافع سهام‌داران را مد نظر قرار داده است و در سال جاری در حوزه صادرات شاهد سودآوری بیشتر خواهیم بود.

خطیبی با بیان اینکه خودروسازی به عنوان ویترین صنعت کشور مورد قضاوت مردم و مشتریان است، اظهار کرد: همواره از انتقادات سازنده که به پیشرفت صنعت کشور کمک کند استقبال می‌کنیم. اما برخی انتقادات در جهت تخریب و زیر سوال بردن تلاش صنعتگران است.

خطیبی یکی از دلایل اقتصادی بودن تولید خودرو در سال جاری را تولید عبور مستقیم دانست و گفت: این اقدام از ابتدای خرداد تا پایان آبان‌ماه بیش از ۲۱۰۰میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: تولید عبور مستقیم باعث شناسایی گلوگاه‌های سرمایه‌گذاری و تولید شد تا اقدامات متناسب برای رفع آن را انجام دهیم. مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه خروج محصولات قدیمی مانند ۴۰۵ و سمند از خط تولید، سبب ۸۲۰۰میلیارد تومان صرفه‌جویی شده، ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران برای افزایش ظرفیت تولید گفت: با توجه به برنامه تولید ایران‌خودرو در سال آینده و رسیدن به تولید ۹۰۰هزار دستگاه خودرو، نیازمند سرمایه‌گذاری برای افزایش ظرفیت تولید برخی قطعات موردنیاز هستیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی