اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد


کد خبر : ۲۹۵۷ | تاریخ انتشار : ۲۶-۰۹-۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

چرا “باند مخصوص”؟ باند رادیویی را همه شما به به خاطر دارید. باند فرودگاه هم در ذهنتان تجسم کنید. خودرو هم باند دارد؟ به چیزهای دیگر فکر نکنید. باند مخصوص قرار است مشکلات و اخبار در حوزه صنعت خودرو و زنجیره تامین را بررسی و تحلیل کند. 

پادکست باند مخصوص درمورد صنعت خودرو و قطعه سازی است، موضوعاتی که در آن مطرح می شود در مورد اتفاقات و موضوعات قطعه سازان با خودروسازان است.

چرا “باند مخصوص”؟ باند رادیویی را همه شما به خاطر دارید. باند فرودگاه هم در ذهنتان تجسم کنید. خودرو هم باند دارد؟ به چیزهای دیگر فکر نکنید. باند مخصوص قرار است مشکلات و اخبار در حوزه صنعت خودرو و زنجیره تامین را بررسی و تحلیل کند.

از جمله مهم ترین آنها که قطعه سازان را درگیر کرده، بحث مطالبات و ارز تخصیصی است، به همین دلیل اولین موضوع از اولین ایپزود باند مخصوص در مورد ارز و مطالبات قطعه سازان است که در آن در مورد این مشکلات و اتفاقات  صحبت کردیم، همچنین از کارشناسان و متخصصان این حوزه دعوت کردیم که در مورد ارز و مطالبات توضیحات تکمیلی تر را مطرح کنند.

مهندس مهرداد الان اولین کارشناس هستند که درمورد ارز تخصیصی گفتند: مشکلات ارزی قطعه سازان از اواخر سال ۱۴۰۲ شروع شده و تخصیص ارز از همان سال تا به الان به صورت نا منظم به قطعه سازان پرداخت شده است. همین امر موجب بروز مشکل در تهیه مواد اولیه و تعطیلی خط های تولیدو…. شده است.

مهندس میلاد سهراب نیا همچنین در مورد مطالبات گفتند: مطالبات قطعه سازان از خودرو سازان به ۱۰۰ همت رسیده و همین موضوع باعث نگرانی قطعه سازان شده است. مقدار دریافت نقدی قطعه سازان از خودروسازان حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد است، مابقی به صورت خرید دین و.. است.

این پادکست را در پادگیرها دنبال کنید.

باند مخصوص در کست باکس

باند مخصوص در انکور

دیدگاه شما

آخرین اخبار

“چالش‌ها و فرصت‌های تامین اجتماعی از زبان محمدرضا نجفی منش”
سومین اپیزود ماستوری منتشر شد
تازه‌ترین خبرها از بازار خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز!
تازه‌ترین خبرهای خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز
اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد