مقایسه خودروهای داخلی با بنز و بی‌ام‌و، قیاس نادرست و غیرمنصفانه


کد خبر : ۳۱۱۷ | تاریخ انتشار : ۱۴-۱۲-۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

واقعیت این است که مقایسه خودروهای داخلی با برندهای لوکسی مثل بنز و بی‌ام‌و منطقی نیست، چرا که این دو صنعت در شرایط کاملاً متفاوتی فعالیت می‌کنند. در عین حال، بالا بودن آمار تصادفات الزاماً به معنای پایین بودن کیفیت خودرو نیست، بلکه عوامل متعددی مانند ایمنی جاده‌ها، فرهنگ رانندگی و تعداد خودروهای داخلی در کشور هم نقش مهمی در این موضوع دارند.

کیفیت خودروهای داخلی همیشه مورد بحث است. برخی معتقدند این خودروها استانداردهای لازم را ندارند و ایمنی کافی را ارائه نمی‌کنند، در حالی که تولیدکنندگان و برخی کارشناسان بر این باورند که باید شرایط تولید، تحریم‌ها و قیمت‌گذاری دستوری را هم در نظر گرفت.

سعید صبوری مدیرعامل شرکت صبوران پلیمر و عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو استان تهران در مصاحبه با خبر خوردو با توجه به مطلب فوق چنین گفت:  مقایسه کیفیت خودروهای داخلی با برندهای روز دنیا مانند بنز و بی‌ام‌و را قیاس مع الفارق است، خودروهای داخلی با استاندارهای داخل کشور هم خوانی دارد و بر اساس مکانیزم داخلی طراحی شده است.

وی در مصاحبه با خبرخودرو گفت: متهم کردن خودروهای داخلی به کیفیت پایین نوعی خودزنی علیه صنعت خودرو کشور است، همچنین وی افزود: کیفیت خودروهای داخلی مورد تایید سازمان ملی استاندارد است و قطعات نیز طبق ضوابط و شرایط خاصی تولید می‌شوند.

صبوری در ادامه بیان کرد: افرادی که مدعی کیفیت پایین خودروهای داخلی هستند، باید دلایل کارشناسی داشته باشند و اشاره کرد که تمامی قطعات ساخت شرکت‌های بزرگ قطعه‌سازی مطابق با استانداردهای بین‌المللی تولید می‌شوند.

وی در مورد قیمت‌گذاری دستوری گفت: قیمت گذاری دستوری بر کمیت و کیفیت خودروهای داخلی تاثیرگذار بوده است و خودروهای داخلی در مقایسه با درآمد مردم، قیمت‌های دستوری و تحریم‌های سنگین علیه صنعت خودرو، کیفیت قابل قبولی دارند.

صبوری گفت: از آنجا که بیشتر خودروهایی که در حال حاضر در سطح کشور تردد می‌کنند خودروهای داخلی هستند، این خودروها به‌طور طبیعی در آمار تصادفات بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. وی همچنین به آمار تصادفات در کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: این مساله هیچ دلیلی بر کیفیت پایین خودروها ندارد، همانطور که خودروهای بنز و بی‌ام‌و نیز در آلمان دچار حوادث منجر به جرح و فوت می‌شوند.

منبع: خبرخودرو

دیدگاه شما

آخرین اخبار

افت تولید، افزایش زیان و تشدید فشار نقدینگی در خودروسازی
چین چه می کند با ایران؟!
برگزاری کارگاه تخصصی مالی و مالیاتی
تزریق ۴۰ همت تسهیلات بانکی؛ تنفس مصنوعی مشروط برای زنجیره تأمین خودرو
خودروسازان زیر ذره‌بین کیفیت؛ از ردیابی قطعات تا ارتقای استانداردها
تزریق ۴۰ همت برای جلوگیری از توقف تولید؛ نجات موقت زنجیره تأمین
مداخله دولت در قیمت‌گذاری کیفیت محصولات را کاهش می‌دهد
تشدید گرایش خودروسازان به مونتاژکاری؛ نتیجه قیمت‌گذاری دستوری و فشار هزینه‌ها
مازوت می‌سوزد، خودروساز متهم می‌شود!
در رویداد گزارش سال ۱۴۰۳ کروز چه گذشت؟
تصویب بسته حمایت از خودروسازان و زنجیره تامین خودرو
آمار ۷ماهه خودروسازی کشور منتشر شد
وقت عذرخواهی از اشتباهات در سیاست‌گذاری خودرویی فرا رسیده است
لزوم ورود فوری بانک مرکزی برای نجات صنعت خودرو
تفاهم نامه ایران خودرو و بانک تجارت برای تامین مالی و تسهیل در پرداخت‌های قطعه‌سازان
موافقت بانک مرکزی با اعطای تسهیلات ۲۰ همتی به دو خودروساز بزرگ به شرط پرداخت مستقیم به قطعه سازان
تداوم تولیدات قطعه سازان با تسهیل فرآیند دریافت تسهیلات
نشانه‌های بیداری پس از ۱۶ ماه رکود/ آیا رونق صنعت خودرو پایدار است؟
خودروسازان نیازمند ۵۰ همت تسهیلات هستند
نفس تازه خودروسازان با وام ۲۰ همتی؟
صنعت خودرو؛ ستون استقلال ملی، قربانی نظام مالی فربه و بی‌عدالت
اثر نرخ ارز بر قیمت خودرو؛ نوسان دلار همچنان کابوس خودروسازان ایرانی