افزایش قیمت مواد اولیه و نحوه پرداخت عمده مشکلات قطعه سازان


کد خبر : ۹۶۵ | تاریخ انتشار : ۰۵-۰۸-۱۴۰۰ - ۹:۳۷ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مدیرعامل شرکت آریا پارت سایناک گفت که افزایش قیمت مواد اولیه و نقدی شدن شرایط خرید مواد، دو مشکل عمده قطعه سازان به شمار می رود که روند تولید را با کندی روبرو کرده است.

بابک کریمیان مدیرعامل شرکت آریا پارت ساینا و عضو انجمن تخصصی همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی استان تهران در خصوص اینکه تولیدات شرکت آریا پارت ساینا قطعات مربوط به مکانیسم تعویض دنده است که از سال ۹۳ آغاز به کار کرده ایم، بیان داشت: از سال ۹۷ نیز به سبد محصولات شرکت، سیبک و موج گیر انواع خودرو را اضافه کردیم و در مجموع در سبد محصولات شرکت ۴۵ قطعه تولید می کنیم.

وی در مورد چالش های پیش روی شرکت نیز اظهارداشت: در سال گذشته عمده مشکل افزایش مکرر مواد اولیه بود؛ چنانچه در چندین مرتبه با افزایش قیمت مواد اولیه مواجه شدیم و شرایط پرداخت به علت نوسانات بازار به صورت نقدی تغییر پیدا کرده بود.

عضو انجمن تخصصی همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودروی استان تهران تاکید کرد: برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ برنامه افزایش تولید داشت اما متاسفانه بعد از شهریور ماه وضعیت بازار با چالش مواجه و این روند به افت تولید منجر شد.

وی تصریح کرد: تامین مواد اولیه و نحوه پرداخت مواد به صورت نقدی و فروش محصولات به صورت مدت دار را از جمله مهمترین مشکلات شرکت آریا پارت ساینا بر شمرد.

کریمیان با اشاره به اینکه تنها با ایران خودرو همکاری داریم، خاطرنشان کرد: مطالبات شرکت از سال ۹۷معوق است و این مسئله نارضایتی بیشتر قطعه سازان را بوجود آورده است، قراردادهایی که خودروسازان با قطعه سازان منعقد می کنند یک قرارداد مشخصی است و یکسری الزامات نیز در قرارداد ذکر شده که متاسفانه خودروساز علی رغم اینکه قرارداد یکطرفه به نفع خودشان است اما به همان بندهای مندرج در آن پایبند نیستند وکار کردن خودروساز با قطعه ساز جز ضرر هیچ دستاورد دیگری ندارد.

وی به تعداد پرسنل در شرکت اشاره کرد و گفت: ۱۵پرسنل اداری داریم و با ۳۵کارگاه و شرکت پیمانکار همکاری می کنیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار

امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی
خودروی غیر استاندارد یا ضعف فرهنگ و قوانین رانندگی؟
چرا خودروساز سورس های موازی برای تامین قطعه ایجاد می کند؟
احتمال کاهش شدید تیراژ تولید خودرو در نیمه دوم سال
تاثیر واردات خودروهای کارکرده روی صنعت قطعه سازی