مشکل قرعه‌کشی سامانه یکپارچه خودرو چطور حل می‌شود؟


کد خبر : ۱۲۶۹ | تاریخ انتشار : ۲۹-۰۳-۱۴۰۱ - ۹:۴۱ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

پس از اعلام زمان ثبت‌نام نهایی منتخبان دخیره قرعه‌کشی یکپارچه خودرو همچنان بررسی علت مشکلات این طرح و راه‌حل هموار کردن این مسیر برای مرحله دوم ادامه دارد

پس از اعلام زمان ثبت‌نام نهایی منتخبان دخیره قرعه‌کشی یکپارچه خودرو همچنان بررسی علت مشکلات این طرح و راه‌حل هموار کردن این مسیر برای مرحله دوم ادامه دارد.

به گزارش خبرقطعه اولین طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه خودرو در حالی با مشخص شدن زمان واریز وجه برای منتخبان ذخیره به مرحله آخر خود نزدیک می‌شود که شائبه‌هایی در ارتباط با عدم‌همکاری خودروسازان با وزارت صمت برای برگزاری فروش از طریق سامانه یاد‌شده مطرح می‌شود.

فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به‌نوعی با مخالفت ضمنی خودروسازان روبرو شد، هر چند دو خودروساز بزرگ کشور به صورت علنی نسبت به این تصمیم واکنش خاصی نشان ندادند.

اما هر گاه رسانه‌ها از روابط‌عمومی‌های ایران‌خودرو و سایپا پیگیر اخبار روند عرضه محصولات در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو می‌شدند، تنها این پاسخ را می‌شنیدند که خودروسازان در جریان نیستند و اخبار قرعه‌کشی تنها باید از وزارت صمت پیگیری شود.

در شرایطی خودروسازان از نحوه عرضه، نوع طرح‌های فروش و زمان قرعه‌کشی اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند که پیش‌تر زمانی که مسئول برگزاری طرح‌های فروش محصولات تولیدی خود بودند، به صورت دقیق نسبت به موارد یادشده اطلاع‌رسانی می‌کردند.

اما چالشی که در ارتباط با اعلام اسامی منتخبان اصلی و ذخیره به وجود آمد، نشان می‌دهد که عدم‌همکاری خودروسازان از یک طرف و دخیل نکردن آنها در اجرای طرح‌های فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از طرف دیگر، می‌تواند روند عرضه را با اختلالاتی همراه کند.

بنابراین چنانچه سیاستگذار خودرویی قصد داشته باشد دومین مرحله فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را کلید بزند، بهتر است بیش از فراهم کردن سازوکار آن نسبت به جلب مشارکت خودروسازان اقدام کند تا از بروز ناهماهنگی‌های مشابه مرحله اول عرضه خودرو در این سامانه جلوگیری شود.

 

منبع: دنیای اقتصاد

دیدگاه شما

آخرین اخبار

ضرورت حمایت از خصوصی‌سازی و حل بحران قطعه‌سازی در صنعت خودرو
فرصت‌های نوین صادراتی در صنعت قطعات یدکی خودرو؛ ازبکستان و روسیه در کانون توجه
مقایسه خودروهای داخلی با بنز و بی‌ام‌و، قیاس نادرست و غیرمنصفانه
🎙️ چهارمین اپیزود ماستوری منتشر شد
پیشرفت‌های فناورانه و همکاری‌های بین‌المللی در صنعت فنرسازی
حضور ایسکرا در بیست و یکمین همایش ملی و دهمین کنفرانس بین المللی مهندسی ساخت و ساز
برای ایجاد تحول در صنعت خودروسازی و قطعه سازی نیاز به بازنگری در سیاست‌ها و بهبود کیفیت محصولات داخلی است
صنعت قطعه‌سازی نیازمند اصلاحات فوری برای جلوگیری از رکود بیشتر
چهارمین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اخبار صنعت خودروسازی
اخبار روز خودورسازی
اخبار روز خودروسازی
اخبار روز صنعت خودروسازی
“چالش‌ها و فرصت‌های تامین اجتماعی از زبان محمدرضا نجفی منش”
سومین اپیزود ماستوری منتشر شد
تازه‌ترین خبرها از بازار خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز!
تازه‌ترین خبرهای خودرو و قطعه‌سازی در پادکست امروز
اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد