بهارستانی ها از استیضاح وزیر صمت منصرف شدند؟


کد خبر : ۱۳۱۲ | تاریخ انتشار : ۰۲-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره می گوید: تغییر نظر نماینده، به معنای وجود فساد نیست

به گزارش خبرقطعه،معاون پارلمانی رئیس جمهور، امروز اعلام کرد :« در نامه استیضاح وزیر صمت، نام ۳۶ نماینده مجلس ذکر شده بود که از دیروز (سه شنبه) ۲۰ نماینده امضای خود را پس گرفته اند» و افزود:«اکنون ، وقت استیضاح نیست». پس از این خبر، این سوال در افکارعمومی شکل گرفت که آیا استیضاح اعلام وصول شده وزیر صمت پابرجاست یا خیر؟

برای پیگیری موضوع با علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت و گوی انجام شده استکه در زیر می خوانید :

او در پاسخ به این سوال که «آیا هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی استیضاح وزیر صمت را که به امضاء ۳۶ نماینده در کمیسیون صنایع رسید اعلام وصول خواهد کرد؟» گفت: تا جایی که مطلع هستم ، امضاهای استیضاح آقای فاطمی امین ، الان به اندازه ای است که دیگر از حدنصاب افتاده و با پس گرفتن امضاها ، بعید می دانم ، اعلام وصول شود. البته در شرایط کنونی خودم هم با اصل استیضاح مخالف بودم.

عنابستانی در باره این شایعه که برخی وعده و وعید ها از سوی حامیان وزیر صمت در افتادن از حد نصاب امضاء استیضاح موثر بوده، تا چه حد واقعیت دارد؟ گفت: این شایعه ها اصلا درست نیست و کاملا ، بی اساس است . اغلب ، ممکن است ، نماینده ای نظر مخالفی یا بحثی در باره روش اداره یک وزارتخانه داشته باشد، اما معاونان وزیر با ارائه توضیحات خود یا مثلا دادن قول تغییر رویه ، نماینده را مجاب می کنند، امضای استیضاح را پس بگیرد. درواقع ، تغییر نظر نماینده، به معنای وجود فساد نیست. این اتهامات ، بیشتر جنبه تخریبی علیه وزیر، وزارتخانه و نظام دارد.

منبع: خبر آنلاین

دیدگاه شما

آخرین اخبار

قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند
افتتاح ۳خط تولید موتورهای الکتریکی با حضور استاندار و معاون پارلمانی رییس جمهور در ملارد
واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها راه نجات صنعت خودرو
خودرو هم مثل مواد اولیه باید در بورس معامله شود
امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد