خودروهای وارداتی ارزان، بی کیفیت نیستند


کد خبر : ۱۳۳۲ | تاریخ انتشار : ۰۴-۰۴-۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

در نشست خبری امروز وزارت صمت، منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل این وزاتخانه بیان کرد که نقدینگی خودروسازان در حال کاهش است. او این موضوع را ناشی از روند قیمت گذاری غلط دانست که باید اصلاح شود.

به گزارش خبرقطعه؛ منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل در نشست امروز وزارت صمت با اشاره به لزوم ساماندهی صنعت خودرو و ورود مستقیم خودروی تولیدی به چرخه فروش بیان کرد که در سال گذشته تا همین زمان بیش از ۱۹۰ هزار خودروی تولیدی عرضه نشده بود و این امر باعث محبوس شدن سرمایه و ثروت خودروسازان می‌شد.

این عبور مستقیم همچنان می‌تواند به بهبود کیفیت نیز بینجامد.

نقدینگی خودروسازان به دلیل روند قیمت گذاری غلط که باید اصلاح شود در حال کاهش است.

هم‌ افزایی در فعالیت‌های بالادستی و اقدامات مشترکی همچون طراحی، توسعه، خرید و تولید پلتفرم مشترک موجب افزایش کیفیت و کاهش هزینه‌های تمام شده می‌شود که به دنبال اجرای آن هستیم.

خودروهای وارداتی با قیمت پایین به هیچ عنوان کیفیت پایینی ندارد و دو خودروساز بزرگ هم به زودی در مراسمی در خصوص واردات خودروهای اقتصادی که نیاز دهک کم درآمد را مرتفع کند، تقسیم کار خواهند کرد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

دیدگاه شما

آخرین اخبار

اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند