بازگشت شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو


کد خبر : ۱۴۲ | تاریخ انتشار : ۰۱-۰۳-۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

در سال های قبل، شورای رقابت مسئول نرخ گذاری خودرو بود که پس از چند سال در آبان ماه ۹۷ ، سازمان حمایت با تصمیم سران سه قوه مسئول قیمت‌گذاری خودرو شد. در حال حاضر مسئولیت قیمت گذاری خودرو مجدد به شورای رقابت بازگردانده شد.

به گزارش خبر قطعه، روز یکشنبه طی جلسه ای با حضور شیوا رئیس شورای رقابت، نجفی منش رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو استان تهران، نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان و نماینده هایی از سازمان بررسی کل کشور، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دانشکده امیر کبیر، سازمان حمایت مصرف کننده، در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص روش قیمت گذاری خودرو انجام گرفت. همچنین طی این جلسه صحبت هایی پیرامون بازگشت شورای رقابت به اساس کار قیمت خودرو مطرح شد. نمایندگان اظهار داشتند تلاش بیشتر در جهت افزایش تولید خودرو انجام پذیرد تا ناهنجاری های اخیر بازار رفع شود؛ در حال حاضر حدود ۱۷۰ هزار خودرو به دلیل عدم تامین قطعه داخلی ، خارجی و پرداخت به قطعه ساز به صورت ناقص در کف کارخانه موجود است که در حال بررسی است و نتایج کار توسط دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سه قوه مصوب می گردد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

اپیزود سوم باند مخصوص منتشر شد
گفتگو با مدیر عامل شرکت کیمیا پرداز آرین در زمینه تولید قالب های اکستروژن
خصوصی‌سازی و حذف قیمت‌گذاری دستوری؛ راه‌حل مشکلات صنعت خودرو؟
تبعات قطع برق خطوط تولید بنگاه‌های صنعتی
دومین اپیزود ماستوری منتشر شد
دومین اپیزود باند مخصوص منتشر شد
اولین اپیزود ماستوری منتشر شد
قیمت گذاری دستوری این بار بلای جان صنعت برق شد
اولین اپیزود “باند مخصوص” منتشر شد
راه برون رفت از مشکلات فعلی صنعت خودرو حذف قیمت گذاری دستوری است
راه اندازی دو خط تولیدی جدید در شرکت مهندسی پیوند مبتکرپارس و شرکت مهندسی مبتکرالکتریک تهران
اتهام بالابودن قیمت قطعات، پذیرفتنی نیست
مدیریت صنعت خودرو باید به بخش خصوصی واقعی داخلی و خارجی سپرده شود
قطعه سازان توان تولید قطعات باکیفیت تر را دارند
دولتی بودن و مدیران نالایق مهمترین عوامل ایجاد بحران در صنعت خودرو
برای خروج از بحران، سکان خودروسازی را به سهامداران بسپارند
مشکل قطعه سازان با دریافت نکردن به موقع ارز تخصیصی
سامانه یکپارچه نفعی برای تولید کننده ندارد
تبعات بی‌ پولی قطعه‌ ساز برای خودروساز و مردم
به روز نشدن قرارداد قطعه سازان با خودروساز فشار مالی را افزایش داده است
پرداختهای مدت دار، قطعه سازان را با بحران مواجه کرده است
خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند