قیمت امروز خودروها در بازار/ کدام خودرو ارزان شد؟


کد خبر : ۱۶۵۵ | تاریخ انتشار : ۱۳-۰۶-۱۴۰۱ - ۹:۳۷ | مدت مطالعه: | نسخه چاپی نسخه چاپی

مشکلات مختلفی در بازار خودرو، مسیر انتخاب برای خریداران را سخت می‌کند. نبود تعادل در قیمت‌ها و بالا و پایین شدن نرخ ارز موجبات روی‌گردانی از خرید کالای ملی را برای تقاضا کنندگان فراهم می‌کند. قیمت روز محصولات ایران خودرو و همچنین قیمت روز محصولات سایپا با توجه به عوامل داخلی و خارجی دچار تغییراتی می‌شود. در ادامه با تکراتو  همراه باشید تا به بررسی قیمت روز خودرو امروز ۱۳ شهریور بپردازیم.

در بازار خودرو عوامل مختلفی باعث تغییر نوع انتخاب کالا توسط تقاضا کنندگان می‌شود. عدم تناسب در قیمت‌گذاری و عرضه یک کالا باعث کاهش تقاضا از سوی مردم می‌شود. قیمت روز خودرو با توجه به عوامل مختلف داخلی و خارجی تعیین می‌شود.

در طول چند سال گذشته دولت با بهره‌گیری از روش‌های مختلف برای جذب حداکثری مردم در این بازار همچنان نتوانسته موجبات برقراری تعادل را فراهم کند.

تغییرات نرخ ارز و ثبات تحریم‌ها از جمله عواملیست که باعث افزایش قیمت خودروها و کمبود قطعات و نبود فنلوری آن‌ها می‌شود.

قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز ۱۳ شهریور ماه سال جاری ثباتی نداشته و در چند روز گذشته در برخی از خودورها روند کاهشی  و در برخی افزایش داشته است. پیش بینی می‌شود که تا ماه آینده نیز این روال ادامه داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی قیمت روز خودرو امروز ۱۳ شهریور مطابق با قیمت‌های بازار آزاد و نمایندگی‌ها بپردازیم.

 

قیمت روز خودرو امروز ۱۳ شهریور

کمبود کیفیت خودروهای ایرانی و بالا بودن نرخ قیمت آن‌ها از جمله عواملی است که موجب روی‌گردانی مردم از خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی شده است اما سیاست‌های بازار طوری پیش رفته که چاره‌ای جز خرید همین کالای ملی را برای مردم نذاشته است. در ادامه به بررسی قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا می‌پردازیم با تکراتو همراه باشید.

قیمت روز محصولات ایران خودرو

خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار
وانت آریسان ۲۵۵.۰۰۰.۰۰۰
سمند LX ۱۶۰.۵۴۷.۰۰۰ ۲۹۸.۰۰۰,۰۰۰
سمند EF7 مدل ۱۴۰۱ ۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰
سمند EF7 دوگانه‌سوز ۱۶۹.۱۶۲.۰۰۰ ۴۲۰.۰۰۰.۰۰۰
سمند سورن ELX ۳۰۲,۰۰۰,۰۰۰
دنا تیپ یک ۲۰۶.۰۴۸.۰۰۰ ۴۰۲.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس دنده‌ای توربو ۳۴۵.۸۵۵.۰۰۰ ۴۸۳.۰۰۰.۰۰۰
دنا پلاس توربو اتوماتیک ۳۹۸.۲۲۹.۰۰۰ ۵۰۲.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۴۰۵ GLX ۲۸۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس مدل ۱۴۰۱ ۱۶۹.۲۳۳.۳۰۰۰ ۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو پارس مدل ۱۴۰۰ ۳۹۴.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۲۱۵.۸۲۸.۰۰۰ ۳۹۵,۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۵۸۲.۰۰۰.۰۰۰
رانا LX ۲۶۵.۰۰۰.۰۰۰
رانا پلاس ۲۱۴.۸۹۸.۰۰۰ ۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تارا دنده‌ای ۲۹۳.۰۳۵.۹۰۰ ۴۴۲.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ ۱۵۰.۱۷۵.۰۰۰ ۲۹۶.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۱۳۹۹ ۳۵۸.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار مدل ۱۴۰۰ ۳۶۸.۰۰۰.۰۰۰
تندر E2 مدل ۹۸ ۴۸۵.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۲۰۰۸ ۱.۳۷۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما S5 توربو ۷۶۰.۰۰۰.۰۰۰
هایما S7 توربو ۹۱۵.۰۰۰.۰۰۰
سوزوکی گرندویتارا اتوماتیک ۱.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پژو ۵۰۸ ۲.۱۱۰.۰۰۰.۰۰۰
سورن پلاس ۲۴۲,۵۲۴,۰۰۰ ۳۴۰.۰۰۰.۰۰۰

قیمت روز محصولات سایپا

خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار
پراید ۱۱۱ ۲۰۳.۰۰۰.۰۰۰
پراید ۱۳۱ ۱۸۳.۰۰۰.۰۰۰
پراید ۱۳۲ ۱۷۸.۰۰۰.۰۰۰
پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ ۱۵۰.۵۶۴.۰۰۰ ۱۷۸.۰۰۰.۰۰۰
سایپا ۱۵۱ پلاس مدل ۱۴۰۰ ۱۸۵.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۱۱۹.۹۲۶.۰۰۰ ۲۰۲,۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ ۱۲۶.۱۶۴.۰۰۰ ۲۰۷.۰۰۰.۰۰۰
تیبا ۲ پلاس ۲۱۰.۰۰۰.۰۰۰
ساینا دنده‌ای EX ۱۲۳.۹۳۲.۰۰۰ ۲۰۲.۰۰۰.۰۰۰
کوئیک دنده‌ای ۱۶۸.۰۶۱.۰۰۰ ۱۹۹.۰۰۰.۰۰۰
کوئیک دنده‌ای R مدل ۱۴۰۰ ۱۷۷.۲۳۴.۰۰۰ ۲۰۵.۰۰۰.۰۰۰
سیتروئن C3 ۱.۳۳۰.۰۰۰.۰۰۰
چانگان CS35 ۶۳۰.۰۰۰.۰۰۰
وانت زامیاد ۲۵۷.۶۸۸.۰۰۰ ۳۳۰.۰۰۰.۰۰۰
کیا سراتو ۲۰۰۰ ۱.۲۲۰.۰۰۰.۰۰۰
آریو ۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰
شاهین G ۳۴۴.۵۸۰.۰۰۰ ۳۵۸.۰۰۰.۰۰۰
کوئیک دنده‌ای S مدل ۱۴۰۰ ۱۸۳.۸۷۶.۰۰۰ ۲۲۰.۰۰۰.۰۰۰
کوئیک اتوماتیک پلاس ۲۷۷.۰۸۶.۰۰۰ ۳۰۶.۰۰۰.۰۰۰
تیبا صندوق دار پلاس ۱۹۳.۰۰۰.۰۰۰

تحلیل روزانه قیمت خودرو

همانطور که در سال‌های گذشته هر ساله شاهد افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای بوده‌ایم امسال نیز تمامنی خودروها شامل این مصوبه می‌شوند.

اگر واردات خودرو باعث کاهش قیمت‌ خودورها نشود، دیگر انگیزه‌ای برای خرید کالا و تعادل این بازار باقی نمی‌ماند و باید به فکر به کارگیری سیاست‌های جدیدی در این بازار باشیم.

با کم‌رنگ شدن سایه تحریم‌ها و ثبات نرخ ارز، شاهد افزایش سودآوری در بازار تجاری ایران خواهیم بود به شرطی که همزمان با این افزایش، کیفیت کالاهای تولیدی نیز بالاتر بروند.

برای رفع نواقص و مشکلات کنونی بازار خودرو، نیازمند همکاری دولت و خودروسازان هستیم و علاوه بر آن ایجاد سیاست‌های مناسب اقتصاد کنونی و بررسی و سازماندهی هرچه بیشتر شرکت‌های خودروسازی می‌تواند، کیفیت خودروهای تولید شده را افزایش دهد.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار

خودروسازان برای مدیریت بحران مالی، زیرمجموعه های خود را واگذار کنند
افتتاح ۳خط تولید موتورهای الکتریکی با حضور استاندار و معاون پارلمانی رییس جمهور در ملارد
واگذاری خودروسازی ها به بخش خصوصی داخلی و خارجی تنها راه نجات صنعت خودرو
خودرو هم مثل مواد اولیه باید در بورس معامله شود
امضای تفاهم نامه پنج جانبه تست و آزمون خودروهای برقی
قطعه سازان در دو راهی تامین یا عدم تامین خودروساز
قیمت بالای مواد اولیه یکی از معضلات صنعت خودروسازی ایران
شارژر تنها قطعه قابل داخلی سازی خودروهای برقی در ایران
اهمیت لجستیک و حمل و نقل در صنعت خودرو و زنجیره تامین
قیمت جدید هشت محصول ایران خودرو از سوی شورای رقابت اعلام شد
لزوم کنار گذاشتن شورای رقابت و سامانه یکپارچه عرضه خودرو
عدم تحقق وعده های مسئولین درباره خودروی وارداتی ۵ هزار دلاری
تبعات سوییچ کردن از تولید خودروهای بنزینی به برقی چیست؟
قیمت گذاری خودرو باید بر عهده وزارت صمت باشد
عقب ماندگی ۲۳ درصدی خودروسازان از برنامه تولید ۱۴۰۲
احتمال بازگشت خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا
قیمت گذاری دستوری عامل اصلی تعطیلی و کاهش ظرفیت قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه جامع مودیان مالیاتی در انجمن قطعه سازان تهران برگزار شد
سیاست دولت در سایه، تضعیف و نابودی صنعت خودروسازیست نه ارتقا آن
توافق برای تامین ورق گالوانیزه برای اعضای تعاونی تامین نیاز قطعه سازان
دومین کارگاه قانون سامانه مودیان مالیاتی و پرسش و پاسخ در این حوزه در انجمن قطعه سازان تهران
لزوم واگذاری ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی